N11232017

Last updateT, 23 Mai 2017 6pm

Sojatoite

Sojapiim

Segada 100 g sojakontsentraati 1 liitri veega. Piima võib maitsestada kakao, puuviljade, banaani, vanilje, soola või ka muude maitseainetega. Säilib hästi külmkapis. Võib kasutada erinevate roogade ja küpsetiste valmistamiseks. Soovitav juua hommikuti 1 klaas.

Sojamajonees

75- 100 g sojapiimapulbrit, 150 g vett, 2 spl õli, 50 g äädikat, 10 g sinepit, pipart ja soola maitse järgi. Piimapulber segada veega ja jätta 7 - 10 minutiks valmima. Lisada õli, sinep, sool, pipar, äädikas. Kõik ained vahustada. Segu kallata potti ja puulusikaga segades kuumutada keemiseni. Jahutada ja säilitada külmkapis. Erinevate lisanditega võib samast majoneesist segada oma maitse järgi uue majoneesi:

200 grammile sojamajoneesile lisada 1 teelusikatäis peenestatud ürte -peterselli, sellerit, tilli, spinatit, rohelist sibulat, karulauku jm. Võib lisada ka 3 tl ketsupit või tomatit, millel nahk eelnevalt eemaldatud, või tsillipipra pulbrit ja pisut ürdisoola. Või (200 g majoneesi kohta) 100 g riivitud mädarõigast, 1 spl sidrunimahla, mett, pisut soola. Ja veel : 100 g hapukoort või maitsestamata eesti jogurtit.

Tofu hakklihaga

200 g ribadeks lõigatud tofut, 100 g hakkliha või paisutatud sojaliha, 2 sibulat, 3 spl õli, 2 - 3 spl sojakastet, 1 kl puljongit (vett), 1 spl sojakontsentraati, 1 tl inveripulbrit, maitse järgi valget pipart ja paprikapulbrit, soola, suhkrut, vett, piparrohtu (basiilikat).

Liha segada sojakastme, suhkru(mee) ja soolaga. Õli kuumutada, lisada lihasegu ja segades kuumutada 1- 3 minutit, siis lisada ingver, paprika, hakitud sibul ja ribastatud tofu. Valada juurde puljong, keeta 2 - 3 minutit. Lisada sojakontsentraadi ja vee segu, lasta pakseneda. Puistata peale piparrohtu (basiilikat). Süüa koos keedetud riisi, juur- ja aedviljaga.

Pizza

Tainas: 300 g kaerajahu (täisterajahu), 1 kl leiget sojapiima, 30 g pärmi, kurkumit.

Kate: 300 g ettevalmistatud sojaliha, 1 sibul, 3 küüslauguküünt, 200 g tomatit, 100 g peenestatud tofut (juustu), 1 tl pizzamaitseainet, 0,5 tl paprikapulbrit või veidi värsket paprikat, maitse järgi ürdisoola.

Saiakesed tofu ja õuntega ( muu puuviljaga)

Taigen : 350 g tofut, 1 muna, 60 g jahu, 60 g mett (suhkrut, peenestatud datleid), 2 spl õli, keefiri (petti, maitsestamata jogurtit määrimiseks)

Täidis: 200 g õunu, 60 g rosinaid, 60 g suhkrut ( datleid), 0,25 tl jahvatatud kaneeli.

Tofu peenestada mikseriga, lisada jahu, suhkur (datlid eelnevalt leotatult), muna. Segada ja jagada portsjoniteks. Õunu hautada 5 - 10 minutit, lisada rosinad, kaneel ja segada. Täidis asetada tainale ja vormida saiakesed. Määrida keefiriga ja küpsetada 200 - 250 kraadi juures 15 minutit. Plaat katta vajadusel küpsetuspaberiga.

Charlotte sojapiimaga

400 g rabarberit (õunu, keedist), 25o g sojapiima, 300 g saiakuubikuid, 3 spl suhkrut (mett), 40 g võid, 2 spl kuivikuid (riivsaia), kaneelipulbrit, 2 muna.

Sojapiim, suhkur, muna vahustada. Saiakuubikud asetada 20 - 30 min piima-muna segusse, lisada peenestatud puuvili (keedis) ja vahustada veel veidi. Valada võiga määritud ja riivsaiaga kaetud vormi. Küpsetada 200 - 250 kraadi juures 30 minutit.

 

Allikas: terviseleht.ee, Merike Tärk