T11212017

Last updateT, 23 Mai 2017 6pm

Artiklid

Sarapuupähklid

Saksamaal loetakse pähkleid kôige vanemate puuviljasortide hulka. Juba vanad germaanlased pidasid pähklitest väga lugu ja valisid need kôvakestalised viljad oma toidulauale. Pähklituumad sisaldavad väärtuslikke rasvhappeid nagu ôli - ja linoolhape, mis on olulised närvi - ja ajurakkude ülesehitamiseks. Pähklites sisalduvad valgud mängivad olulist rolli ajus toimuvates môtlemisprotsessides. Pähklid tagavad teile nooruse, sest nad sisaldavad teiste tähtsate vitamiinide kôrval ka vitamiin E - d. See kaitseb organismi enneaegse vananemise eest ja ka nn. vabade radikaalide eest, mis rakke kahjustavad. Pähklid on rikkad ka mineraalainete poolest, millest on tsink eriti tervislik, sest ta hoiab raku - ja immuunsüsteemi puutumatuna. Kes pähkleid koorapäraselt tarvitab ja seejuures natuke ka sporti teeb, kaitseb end südamehaiguste eest. Pähklid peaks kindlasti lisama oma toiduplaani. Kôige paremini sobivad nad hommikusöögi juurde.

 

Allikas: Terviseleht