R11242017

Last updateT, 23 Mai 2017 6pm

Kevadtaimed söögiks

Kevadega ilmub toidukaardile iga päev uut rohelust. Otstarbekas pole haarata varajasi kasvuhoonetooteid, vaid maksimaalselt kasutada loodusande.

Praegu tuleks suurimat tähelepanu osutada just looduslikule rohelusele, milles on palju vitamiine, klorofülli, karotiini, täisväärtuslikke valkaineid.

Organismile on pika talve järel väga vajalik klorofüll, millel on stimuleeriv mõju. See reguleerib ainevahetust, stimuleerib südame tegevust, ergutab väsinud organismi.

Kevadel kerkivad mullast esimesena nõgesed, seejärel ilmub varsti ka naat, mille lehed sisaldavad rohkesti C-vitamiini.

Salatiks sobivad hästi hariliku nurmenuku lehed, millised sisaldavad rohkesti klorofülli, karotiini ja C-vitamiini. Rahvale on hästi tuntud ka harilik humal, mida võib kasutada mitte ainult teena, vaid humala noori võrseid on soovitav ka salatile lisada. Niiviisi salat ei ravi ainult mitut häda, vaid peamiselt - aitab neist hoiduda. Noored humala võrsed suurendavad organismi vastupanu võimeid. Hiljem võib salatile lisada ka tee- ja pärnalehte. Pärna- ja vahtralehtedest võib teha salatit, lisades veel tilli ja ka sibulapealseid, soovikohaselt ka veidi oblikaid. Lehti salatiks on kõige sobivam kasutada siis, kui need on alles päris noored - äsja puhkenud ja veel läigivad.

Salatile on soovitav lisada ka kressi - hariliku lillekressi või salatkressi lehti. Nii üks kui teine sisaldab väga palju C-vitamiini ja põletikuvastast ainet, mis parandab organismi haigusevastast immuunsust.

Kevadtaimedest võib valmistada tervislikke salateid, kombineerides neid mitmesuguste maitsetaimede ja aedviljadega, kui ka sidruni, ebaküdooniamahla, taimeõli või hapukoore lisamisega.

 

Allikas: Terviseleht, Karl Veber