Joomla SEF URLs by Artio

Käesolev kategooria on neile, kes igapäevaseks liikumiseks kasutavad autosid või motoriseeritud kaherattalisi. Siit leiate nõuandeid enda liiklusvahendi hooldamiseks, remondiks ning probleemide ennetamiseks....

Loe edasi

Sissejuhatus Mootorite üle kuumenemiseks on mitmeid põhjuseid. Enamasti on tegemist kasutaja poolse hooletuse või teadmatusega. Kuigi põhjused mootori üle kuumenemiseks on suhteliselt lihtsad ning kergest...

Loe edasi

Pirnid   Levinud viga mida inimesed teevad on see et kõrge kelviniga pirne peetakse "vingemateks". Tegelikuses on asi vastupidi.   Mida suuremad kelvinid seda vähem valgust ja luumeneid on....

Loe edasi

Sissejuhatus Jahutusvedelik ehk antifriis on mootori korrashoiu seisukohalt sama kaaluka tähtsusega kui korralik õli. Seega ei tohi jahutusvedeliku kontrollimisele ja vahetamisele mitte vähem tähelepanu...

Loe edasi

Kõik antud kategooria artiklid

  • Keretööd
    • Auto kerelt kleepsude eemaldamine

      Auto kerele kleepsude panemine võis aastaid tagasi tunduda lahe ja hea mõte kuid aja möödudes soovib enamus neist siiski loobuda. Kahjuks on kleepsude eemaldamine märksa keerulisem, kui nende paigaldamine. Järgnevas artiklis lahkame erinevaid viise, kuidas kleepse eemaldada. Mida kauem on kleeps autol olnud, seda raskem on seda eemaldada. Kohtades, kus kleeps puutub otsese päiksega kokku, kinnituvad nad pinnale eriti tugevalt. Järgmiste nippide abil saate oma auto kerelt või klaasilt suure...

    • Auto pesemine

      Kvaliteetne autode pesemine nõuab hulga teadmisi ja kogemusi. Leotamine -Ära kanna leotust liialt soojale pinnale, sest nii kuivab see kiiresti ära. Vajadusel jahuta pinda jaheda veega! -Leotuse (kõik leotusvedelikud ja muud autohoolduse tarvikud saadaval autotarvete poodides) peale kandmist alusta mustematest kohtadest (veljed, auto alumine osa) ja jätka puhtamatel kohtadel! Nii saavad mustemad kohad kauem leotuda.Kanna leotust ka uste vahedesse!-Vajadusel lase leotusel mõne minuti mõjuda, kuid...

    • Auto vaha valimine

      Auto vahatamine kaitseb Teie neljarattalist sõpra rooste ja korrosiooni eest. Mõningal juhul kaitseb see isegi kriimustuste ja muude värvikahjustuste eest. Sobiva vaha valimine pole aga alati lihtne ülesanne. Peamiselt valitakse sobiv vaha vastavalt tüübile(vedel või pasta) ja selle järgi, kui palju ollakse nõus vaha peale raha kulutama. Neid kaht meeles pidades, võrdleme erinevaid vahade liike ja üritame Teid abistada sobivaima vaha leidmisel. Sünteetiline vs naturaalne vaha Auto vahad...

    • Autovärvi segamine

      Autovärvi segamine on küllaltki lihtne kuid samas täpne töö. Õigete vahendite – lahustite, kõvendite ja segulisandite abil on võimalik saavutada ideaalne värvisegu. Alljärgnevad õpetused on vastavate värvitüüpide puhul küllaltki universaalsed kuid sellest hoolimata soovitame igaks juhuks ka kasutusjuhendist üle kontrollida. Veel baseeruvad värvid Veel baseeruvate värvide kasutamine on võimalik ka otse purgist kuid kuivamise kiirendamiseks või värvikorra õhendamise eesmärgil võite lisada 10%...

    • Kuidas vahetada piduritule pirni

      Õige pirni valimine Piduritule vahetamist tuleb alustada sobiva pirni valimisest. Infot selle kohta leiate auto kasutusjuhendist või varuosade kauplusest. Soovitatav on osta rohkem kui üks pirn juhuks kui peaksite vahetuse käigus ostetu ära lõhkuma. Enamike autode piduritulede pirnid on müügil varuosade kauplustes ja tankates, seega nende leidmine ei ole keeruline. Tuleni pääsemine ja vana pirni eemaldamine Kui Teie sõiduki pidurituli asub tagumise akna alumises ääres, on soovitatav enne töö...

    • Mida peaksid teadma ksenoontuledest

      Pirnid   Levinud viga mida inimesed teevad on see et kõrge kelviniga pirne peetakse "vingemateks". Tegelikuses on asi vastupidi.   Mida suuremad kelvinid seda vähem valgust ja luumeneid on. Praktiliselt kõik üle 6000 kelvini on kasutu kui Teid huvitab Teie turvalisus ja tulede eredus. Mis siis kõige parem pirn on? 4100-4300k. Sellise värvitemperatuuriga pirn eraldab kõige rohkem luumeneid kõigist teistest xenon pirnidest. Sellepärast autotootjad kasutavad neid veel tänagi. Allpool on väike...

    • Värvikahjustused autodel - 10 põhjust

      Enamik alljärgnevatest värvikahjustuste põhjustest on suhteliselt vältimatud. Värvitööstus küll areneb ja muudab värve vastupidavamateks ja kahjustustekindlamaks kuid ajapikku nõuab loodus oma osa murenemise ja tuhmumise teel. Sellest hoolimata on mõningaid viise, kuidas oma autot kaitsta. Mõned enimlevinumad värvikahjustuse põhjused oleme järgnevas nimistus välja toonud. 1.Temperatuuri kõikumised Kui Teie auto seisab päevast-päeva õues paistab paratamatult päike talle peale. Selle tulemusena...

  • Kokkuhoid
    • Autokütuse kokkuhoid

      Säästes kütust, säästate loodust ja raha. Järgnevalt vaatame kuidas saate säästa enda raha ja ümbritsevat keskkonda läbi autokütuse säästmise. 1. Käige autoga regulaarselt hoolduses. See tagab autole pika eluea ja hoiab kütusekulu kontrolli all. 2. Jälgige, et rehvide rõhk vastaks nõuetele. Liiga tühjad rehvid suurendavad auto kütusekulu. 3. Kasutage kliimaseadet üksnes siis kui Te seda tõesti vajate. 4. Ärge hoidke suure kiirusega sõites aknaid avatuna. See suurendab õhutakistust ning...

    • Autoostu finantseerimine: liising vs laen

      Omandiõigus                             Liising:Te ei oma sõidukit. Saate sõidukit küll kasutada kuid kui liisinguperioodi lõpus otsustate autot mitte välja osta, peate Te selle tagasi andma. Laen:Olete auto ainuomanik. Esialgsed kulutused Liising:Esialgsete kulutuste hulka võivad kuuluda esmane sissemakse, tagastatav ettemakse, maksud, registreermisega seonduvad kulutused ja muud võimalikud kulutused. Laen:Vajadusel peate tegema ettemaksu, millele lisanduvad veel maksud ja muud registreerimisega seotud kulutused....

    • Kuidas leida head autotöökoda

      Hea mehaaniku või töökoja leidmine võib olla auto korrashoiu seisukohast kõige olulisem. Kui Te ise ei oma kompetentsi tegemaks hooajahoolet või vajalikke remonte, peate pöörduma spetsialisti poole. Usaldusväärse mehaaniku leidmiseks oleme välja toonud paar õpetussõna. Kuulujutud Paljud väikese ja keskmise suurusega ettevõtted ei jõua kanda reklaami kulutusi. Seega tehakse alati maksimaalselt head tööd ja loodetakse, et rahulolev klient soovitab nende töökoda ka oma sõpradele ja tuttavatele ning...

    • Kuidas säästa korralise hooldusega kütust

        Teostage korralist mootori hooldust Kui Teie autole on määratud müüja poolt korraline hooldusvälp, pidage sellest kindlasti kinni. Kui sõidukile selliseid ettekirjutusi tehtud pole, hoidke oma sõiduki mootoril ja selle seisukorral silma peal. Rikke kahtluse korral pöörduge spetsialisti poole ning laske see üle kontrollida. Väikesed korralised investeeringud Teie neljarattalise kaaslase seisukorda hoiavad ära ootamatud ning suuremad väljaminekud. Tõsisemate probleemide, nagu õhulugeja rikke,...

    • Kuidas säästa kütusekulu arvelt?

      Autosõit kulutab loodusressursse ja tavaolukorras tekitab ka õhureostust – see on üldteada fakt. Samas ei saa sajaprotsendilist autost loobumist igaühele soovitada. Järgnevalt vaatame kuidas olla säästev autojuht. Sõida mõõduka kiirusega.Lisaks sellele, etliigsest kiirustamisest hoidumine säästab kütusekulu arvelt, vähendab see ka võimalust, et auto satub avariisse. Oluline on hoida sellist kiirust, et kilomeetreid kütuseliitri kohta tekiks võimalikult palju. Kasuta õiget käiku.Liigu...

    • Kütusekulu kontrolli all hoidmine - head, halvad ja parimad lahendused

      Alljärgnevad nõuanded sobivad nii uue auto ostjale kui ka olemasolevat majandavale inimesele. Teel olles: sõida säästlikumalt Püsi piirkiiruste nõutud vahemikes. Üle 100 km/h tunnis sõites suureneb kütusekulu eksponentsiaalselt. Lõpeta agressiivne sõitmine. Sujuva sõidu ja mitteäkiliste kohaltvõttudega hoiate kokku umbes 5% iga kulutatud liitri kohta. Mootori põhjuseta töötamine kulutab samuti kütust. Vältige parklas mootori „käiamist“ ja võimalusel lülitage mootor välja. Ühendage sõite. Enne...

    • Mida teha kasutatud mootoriõliga?

      Mida teha kasutatud mootoriõliga? Paljud autoomanikud vabanevad määrdeainetest neid maha kallates. Sellisel viisil mootoriõlist vabanemine kahjustab keskkonda väga rängalt. Lisaks sellele jõuab see ajapikku põhjavette ning sealt kaudu Teie enda joogivette. Õnneks on täna võimalik vabaneda kõigist loodust kahjustavatest kodustest määrdeainetest ja muudest vedelikest ilma suure vaevata ja keskkonda rikkumatta. Alljärgnevalt seletame lahti miks määrdeainete taastöötlemine kasulik on....

    • Miks osta diiselmootoriga auto?

      Soovite säästa raha, kütust ja keskkonda? Kui nii, valige oma järgmiseks sõidukiks diiselmootoriga masin. Sõidukid, mis töötavad diiselmootoriga on tänasel turul kõige kütusesäästlikumad. Võrreldes bensiinimootoriga kulutab keskmine diiselmootorit omav sõiduk 30% vähem kütust. Uued diiselmootorid on samade suurusnäitajate juures bensiinimootoritest võimsamad. Kuna neil on madalatel pööretel rohkem väänet, on linnaliikluses nendega sõitmine mugavam ja möödasõidud maanteedel sujuvamad ning...

  • Mootorihooldus
    • Gaasitrossi parandamine

      Gaasitrosskujutab endast punutud terastrosse, mis ühendab auto gaasipedaali sisselaskesüsteemi ahendusklapiga. Gaasipedaalile surve avaldamisel avab ta sisselaskesüsteemis klapi, mis laseb mootori põlemiskambritesse rohkem kütusesegu. Ajapikku võib gaasitross muutuda lõdvaks ja erakordsetes tingimustes või pikaajalise kulumise tulemusena võib ta koguni puruneda, muutes gaasipedaali neutraalseks. Uue gaasitrossi ostmine ja vahetamine võib olla küll lihtsaim valik kuid olenevalt trossi...

    • Jahutusvedeliku vahetamine

      Sissejuhatus Jahutusvedelik ehk antifriis on mootori korrashoiu seisukohalt sama kaaluka tähtsusega kui korralik õli. Seega ei tohi jahutusvedeliku kontrollimisele ja vahetamisele mitte vähem tähelepanu pöörata. Piisava sagedusega kontrollimine võib Teid säästa paljudes tülikamatest ja kulukamatest probleemidest. Jahutusvedeliku taset on soovitatav kontrollida iga 2-3 kuu tagant ja pikemat sõitude eel, kuna maanteel ei pruugi mitmekümne kilomeetri läheduses olla ühtki tanklat või kauplust kust...

    • Kütusefiltri vahetamine

      Kütusefiltri vahetamine on suhteliselt lihtne ülesanne. Filter on tehtud spetsiaalsest paberist, mis filtreerib süsteemist välja tolmu, mustuse ja muud võõrkehad, mis võiksid Teie neljarattalise sõbra mootorisse sattudes tekitada ummistust või muid probleme. Filtrit tuleb vahetada umbes korra aastas või iga 30000 läbitud kilomeetri järel. Õnneks on kütusefiltri vahetamine lihtne ja mitte eriti kulukas. Vajalikud tarvikud ja tööriistad Kaitseprillid Puhastuslapp Sobiv mutrivõti(vt edasi) Uus...

    • Mida teha kui auto jahutusvedelik lõppeb otsa

      Just nagu inimese keha vajab vereringet, tugineb auto jahutusvedelikule.Kui jahutusvedeliku tase langeb alla normaalse, võib Teie sõiduki mootor väga tõsiselt kahjustada saada. Selle vältimiseks soovitame järgmiseid nõuandeid järgida. 1.Kontrollige jahutusvedeliku taset regulaarselt. Kontrollige näiteks igal pühapäeval auto töövedelike taset seejuures jahutusvedelikku unustamata. Kindlasti kontrollige seda enne pikemaid sõite ja pikaajalisemat seismist(näiteks kui olete käinud nädalasel...

    • Miks mu auto ei käivitu?

      Auto mittekäivitumine võib igal tööpäeval olla suureks nuhtluseks. Tööle või kooli hilinemine võib rikkuda terve päeva. Põhjuseid, miks Teie sõiduk ei käivitu on mitmeid ja järgnevalt toome neist 5 kõige levinumat välja. Aku probleemid Kui süütevõtme keeramisel ei kostu mootorist käivitumise eelnevat mootori liikumise häält või see on kuuldavalt aeglane(hääl veniv ja võib lõppeda) võib probleem peituda akus. Võib-olla olete öösel tuled põlema jätnud või mõni muu elektriseade on pikemalt peale...

    • Milleks on autol õhufilter

      Õhufilter on igas autos. Soovituslikult asetseb see auto ninas, mootori kõrval nii, et tal oleks vaba õhu pealevool. Tema töös on 3 olulist aspekti: Mootori kaitsmine– mootor vajab kütuse põletamiseks õhku. Mootori õhufilter peab olema täiest korras, vältimaks tolmu ja muude ebavajalike osakeste mootorisse sattumist. Igasugune üleliigne osake mootoris võib tekitada väga suuri kahjustusi, mille likvideerimine on tavaliselt väga kulukas. Sisselaske kaitsmine – karburaatorid ja...

    • Mis juhtub kui mootori õli saab otsa

      Kui esitate küsimuse:“mis juhtub mu autoga, kui õli saab otsa?“ mõnele automehaanikule on vastus kiire ja lühike:“mäng läbi“. Mootorile võite nägemist öelda ning kuna tegemist on auto kõige väärtuslikuma osaga, siis on üldiselt targem uue auto peale mõtlema hakata. Kui olete teadlik madala õlitaseme ohtudest siis on hooletuse tõttu mootori kahjustamise võimalus kindlasti väiksem. Kui mootoris on õlitase madal, puudub piisav määre, et metallosad, mis mootoris liiguvad saaksid võimalikult vabalt...

    • Mootoriõli valimine

      Autode kasutusjuhendites on antud täpne teave, millist mootoriõli kasutada tuleb. Mootoriõlid on tüübistatud allpoolkirjeldatud süsteemi kohaselt.   Viskoossus Õli paksus ehk viskoossusklass esitatakse SAE-ühikutes (nt SAE 5W-40). Suurem SAE klass tähendab õli suuremat viskoossust temperatuuril 100 °C. Viskoossus temperatuuril 100 °C on õli kandevõime mõõtühik ehk õli võime mootorit töötamisel kaitsta ning viskoossus madalal temperatuuril (tähisega “W” = “talv”) tähistab õlivoolamisomadusi madalal...

    • Mootorsõiduki õlivahetus

      Sisssejuhatus Vaadates oma neljarattalise tulevikku, on sõiduki mootoriõli vahetus üks olulisemaid hoolduse osi. Aja ja kilomeetrite möödudes nõrgenevad mootoriõli osakeste vahelised seosed ning õlifilter ummistub. Õlivahetus peaks toimuma 5000-30000 km või 3 kuni 24 möödudes eelmisest vahetusest. Antud intervalli välja selgitamiseks soovitame lugeda sõiduki kasutusjuhendit või konsulteerida maaletoojafirmaga. Õnneks on õlivahetus lihtne ja suhteliselt madalate kuludega. Järgnev artikkel...

    • Õlivahetus - müüdid ja tegelikkus

      Nii spetsialistid kui võhikud kinnitavad õlivahetuse tähtsust. Kuna tegemist on suhteliselt mitmekülgse tööga ja õli funktsioonid on aastatega mitmekesiseks arenenud, on tekkinud ka omajagu müüte näiteks selle kohta, millal peab õli vahetama. Alljärgnevalt tutvustame mõningaid neist ja kõrvutame neid reaalsusega – faktidega. Müüt – vahetage õli iga läbitud 5000km tagant. Fakt – kergemad ja efektiivsemad õlid pikendavad õli kestvust. Aegadel, mil õlides ei kasutatud detergente, pehmendavaid...

    • Sõiduki määrde-, jahutus- ja puhastusvedelike kontrollimine

      Kõik teavad vanasõna:“See mis liigub, kulub“. Kuna Teie neljarattaline sõber on samuti liikuv keha siis on kõigi juhtide peamiseks mureks selle kulumise piiramine ja piduradamine. Olenevalt hõõrdepindade töökoormusest, temperatuurist ja muudest paljudest iseärasustest on välja töötatud igale vajadusele lahendus. Mootorile mootoriõli, käigukastile transmissiooniõli jne. Kuigi kõigile autodele on paigaldatud vedelike ohtlikku taset näitavad indikaatortuled, märgatakse neid tihtipeale liiga...

    • Sünteetiline vs mittesünteetiline õli

      Sünteetilise õli ja mittesünteetilise õli erinevuste mõistmine on oluline, õige õli valimine mõjutab väga otseselt Teie auto mootori võimsust ja ökonoomsust. Mootoriõlil on mitmeid funktsioone. Peale hõõrde vähendamisele mootori sisepindadel aitab ta jahutada mootorit ja hoida seda ebavajalikest osakestest puhtana. Sünteetilise ja mittesünteetilise õli kirjeldus Mittesünteetiline õli tehakse toornaftast, mida saadakse puurides maapõue ning hiljem õlipuhastusjaamas puhastades. Lisandid muudavad selle...

    • Viis korduma kippuvat küsimust ja vastust õhufiltrite kohta

      Õhufilter on filtreerimisseade, mis asub sõiduki sisselaskesüsteemi suudmes. See hoiab ära abrasiivsete osakeste sattumise mootorisse. Täna on müügil väga erineva tööpõhimõttega filterid. On olemas paberist valmistatud filterid, vatist, vahtkummist ja õlivanniga filtreerivaid filterid. Volditud paberist filterelemendiga seadmed on kõige enim levinud. Põhjus selleks on nende töökindlus, hea hind ja hooldamise lihtsus. Kui õlis immutatud polüuretaan-vahtkummist, õlitatud vatist ja õlivanni...

    • Võidusõidu õhufiltri kasutamine

      Võidusõidu õhufiltri kasutamisel oma igapäevasõidu autos on mitmeid plusse. Taolise õhufiltri kasutajad on välja toonud mitmeid pluss, millest 5 levinumat oleme välja toonud. Mootori lisajõudlus Teie auto mootor suudab peale sportfiltri paigaldust toota 5-10% rohkem jõudu. Seda märkate kindlasti koheselt peale paigaldamist. Tavalised õhufiltrid pakuvad ühuvoolule takistust kuid sportfiltrite puhul on see takistus oluliselt vähendatud. Kuna kütuse põletamiseks on tarvis õhku, siis kerge õhu...

  • Probleemide ennetamine
    • Auto lukkude määrimine

      Üks autohoolduse olulisi osi on auto ukselukkude eest hoolitsemine. Seda just sel põhjusel, et autode uste lukud on suhteliselt roostetamis- ja kiilumisaltid. Oma neljarattalise sõbra eest hoolt kandes saavad lukud tõenäoliselt vähima tähelepanu osaliseks. Kuna luku puhastamiseks ja õlitamiseks ei piisa selle välimise otsa hooldamisest vaid peaksite auto ukse sisemisest küljest seda tegema, käib see paljudel üle jõu. Lukkude õlitamise vajalikkuse mõistmine Lukud, nagu muud metallist pinnad,...

    • Auto talvine hoiustamine

      Kui olete otsustanud, et ei soovi oma sõidukit talviste imadega kurnata, peaksite järgima mõningaid talvise autohoiustamisenõuandeid. Juhul, kui jätate oma neljarattalise sõbra hooletult mitmeks tuisuseks kuuks seisma, võib juhtuda, et kevadel on temaga uue hooaja alustamine mitmeti raskendatud. 1.Puhasta auto sisemus Jättes aasta kõige karmimaks perioodiks oma auto seisma, peate kindlasti terve masina nii seest kui väljast. Autot sopast, tolmust ja muust säärasest puhastades soovitame erilist...

    • Auto valmisolek kevadeks

      Lumi hakkab vaikselt taanduma, ilmad lähevad päikselisemaks ja kevad hakkab jalga ukse vahele seadma. Tegemist on ajaga, mil kodustes majapidamistes lükatakse aknad valla ja alustatakse kevadise suurpuhastusega. Seejuures ei tohiks unustada oma sõidukit kevadeks puhastada ja hooldada. Olenemata sellest, kas teostate hooldustöid ise või palkate selleks spetsialisti, peaks hoolde lõpuks olema külmast talvest ja suurtest lumevallidest räsitud masin valmis kevadest suvekuumusesse tuiskama....

    • Auto valmisolek suveks

      Päikselised ilmad meeldivad kõigile, kuid suvekuumus on peale külma talve viimane asi, mida Teie auto vajab. Suvised ilmad, tänavatel lendlev tolm ja kiirendusi täis linnaliiklus on Teie autole kurnavad. Lisage sellele  väsimus külmast talvest ja tehe annab kokku suurenenud sõiduki rikke võimaluse. Seda tõenäosust saate vähendada korralise hooldusega, pealegi suureneb tänu sellele auto hilisem väärtus. Enamus järgnevatest hooletest on suhteliselt lihtsad, osad vajavad mõningasi teadmisi...

    • Auto valmisolek suvisteks reisideks

      Paljude perede jaoks on suvi just see aeg, mil külastatakse kaugeid sugulasi, käiakse koos matkamas ja kasutatakse vanemate puhkust ja laste koolivaheaega perekeskis reisimiseks. Selleks, et koosveedetud aeg võimalikult meeldiv oleks, on Teie neljarattalise pereteenri seisukord sama oluline kui koht, kuhu suundute. Samuti on oluline, et kõik vajalik oleks reisil kaasas, juhuks kui mõni probleem kontrollist läbi peaks olema lipsanud. Oma reisi edukuse kindlustamiseks saate enne reisi teha...

    • Kaheksa avarii põhjustajat

      Iga autojuht peab liiklusse asudes järgima ohutu liiklemise reegleid. Isegi kui olete tähelepanelik ja ettevaatlik autojuht, ei pruugi teised liikluses osalejad seda olla. Järgnev artikkel toob välja 8 kõige tavalisemat põhjust, mille tõttu saavad inimesed igal aastal viga, suuri majanduslikke kahjusid ning halvimal juhul surma. Kui järgite järgnevaid lihtsaid ohutusnõudeid suurendate te tõenäosust, et Teil ei teki neid probleeme kunagi. Joobes juhtimine Vältige igal võimalusel joobes ja...

    • Kas Teie auto aku on suveks valmis?

      Kas teadsite, et kui väline temperatuur on umbes 30 kraadi siis Teie auto kapoti all jõuab temperatuur 60 kraadini? Kui suur on olnud selle aasta kõrgeim temperatuur? Iga kord kui väline temperatuur jõuab sellise tasemeni, puutub Teie neljarattalise sõbra aku kokku temperatuuriga, mis vähendab ta eluiga väga suurel määral. Akuhape hakkab sellise kuumusega kiiremini aurustuma ja korrosioongi on soodustatud. Kokkuvõttes – aku eluiga väheneb. Enamjaolt kardetakse külma talve, kuna autoakud...

    • Kasulikud esmaabitarvikud autos

      Olenemata sellest, kas olete naine või mees, noor või vana, sõidate igapäevaselt autoga tööle või kasutate autot vaid nädalavahetusteti, on asju, mis peaksid Teil alati igaks juhuks autos olema. Kuigi Te ei kasuta neid esemeid igapäevaselt ja eriti tihti, olete tõenäoliselt probleemide tekkides väga tänulik, et neid Teie pagasiruumis leida võib. Tegemist pole väga kallite esemetaga. Enamik ei võta ka autos palju ruumi. Põhimõtteliselt on keerulie leida põhjust, miks neid endale mitte soetada,...

    • Kuidas kasutada "krokodille"

      Kui Teil on võimalus autos hoida vaid üks tööriist siis olgu selleks „krokodillid“. Krokodillidega saate oma auto käima ka olukorras, kus aku on tühjaks saanud. Kui olete tee äärde jäänud ja kaasas on paar „krokodille“ paluge mõnel mööduval autojuhil end aidata. Kõigil autojuhtidel tekib vähemalt korra nende staaži jooksul olukord, kus tuled on liiga kauaks põlema unustatud või makk aku tühjaks kulutanud. Olgu probleem seotud eelevatega või on aku halvas seisukorras, „krokodillidega“ saate oma auto alati...

    • Kuidas vältida rehvide purunemist

      Rehvide korrashoid ning nende seisukorra eest hoolitsemine säästab Teid probleemidest nagu rehvi purunemine, rehvide kahjustamine jms. Ebanormaalselt kulunud rehviga sõitmine on kõigile autojuhtidele ebameeldiv ning sellest tulenevad kahjustused veermikule(sillad, vedrustus, puksid) tihtipeale kulukamad kui uued rehvid. Ennetamaks probleeme, mis röövivad Teie aega ja raha soovitame jälgida paari põhimõtet:

    • Miks minu diiselauto (külmaga) normaalselt ei tööta?

      Peamine probleem: auto ei käivitu või käivitub külmaga kehvasti. Eelsoojendusküünlad soodustavad auto käivitumist, mitte ei käivita autot, st mittekorras küünaldega muidu korras diiselmootor käivitub, kuid oluliselt kehvemini, sõltuvalt temperatuurist vahetult peale käivitumist rohkem või vähem tossates ja longates. Sissepritsehetk mõjutab oluliselt diiselmootori tööd, sh käivitumist, oluline on, et pritsehetk oleks õige, põhimõtteliselt on see sama nagu süütehetke tähtsus bensiinimootoril. Ka...

    • Mis juhtub kütuse lõppemisel

      Mis juhtub, kui Teie autos saab kütus otsa? See millised on tagajärjed, sõltub peamiselt Teie auto mootori tüübist. Varasematel aegadel, kui auto kütus otsa lõppes, tuli lihtsalt veidike juurde tankida ning sõit võis jätkuda. Kuigi oli olemas võimalus, et paaki kogunenud mustus võis kütuse lõppemise korral kütusepumba neelu ummistada, ei olnud see tavaline ning tavaliselt jätkus sõit peale lisakütuse tankimist. Probleemid tänapäevaste autodega Paljud uued autod kasutavad kütusepaaki ja selle...

    • Mootori ülekuumenemise põhjused ja selle ennetamine

      Sissejuhatus Mootorite üle kuumenemiseks on mitmeid põhjuseid. Enamasti on tegemist kasutaja poolse hooletuse või teadmatusega. Kuigi põhjused mootori üle kuumenemiseks on suhteliselt lihtsad ning kergest ennetatavad, on nende tagajärgede eest hoole kandmine tunduvalt keerulisem ja kulukam. Ülekuumenemine on peamiselt tingitud jahutussüsteemi ebaefektiivsest töötamisest. Selles artiklis toome välja peamised põhjused ning abinõud selle...

    • Ohtlikud lõhnad autos

      Kui olete viimasel ajal auto juures täheldanud uusi või ebatavalisi lõhnu, tasub välja selgitada kust need tulevad. Mõningaid auto vead annavad enesest teada just sel viisil. Selle pärast soovitame mõningate järgmiste lõhnade korral tähelepanu pöörata oma neljarattalise sõbra seisukorrale.

    • Ohutusnõuded turvapatjade kasutamisel

      Installerides autosse turvapadja või ostes auto, millel see standardvarustuses, suurendate Te autos reisijate turvalisust väga suurel määral. Turvapadi on tehtud väga elastsest materjalist ja ta avaneb avarii korral ülisuure kiirusega. Turvapadja ülesanne on avariis kaitsta reisijaid nii autos olevate esemete kui ka auto enda eest. Koos turvarihmaga päästavad nad igal aastal elusid. Kuna turvapadjad „plahvatavad“ lahti väga suurel kiirusel, on neil omad riskid. Valesti kasutades on nad autos...

  • Salong
    • Auto tolmuimejad

      Auto tolmuimejad on masinad, mille eesmärk on aidata Teil hoida oma neljarattaline sõber parimas konditsioonis. Suurused Auto tolmuimejate suurused varieeruvad väga suurel määral. Kaks levinumat tüüpi on kaasaskantavad, käsitolmuimejad ja suuremad mahutiga seadmed, mis dubleerivad ka vasel märg-puhastit. Üldjuhul on mahutiga tolmuimejatel vajadus tugevama voolu järgi, seega on neil tavaliselt 220V toide. Probleemid mahutamisega Mahutavus on käsitolmuimejate puhul suurim efektiivsuse määraja....

    • Bensiinilõhna eemaldamine autost ja vaibalt

      Kui tunnete kodus või autos bensiini või diisli lõhna peate selle allika kohe üles otsima ja ära puhastama. Alljärgnevalt toome paar sammu, mida läbides peaksite probleemi kiiresti ja efektiivselt lahendama. Vajalikud tarvikud Paberrätikud Kuum vesi Söögisooda Valge äädikas Kuiv/märg tolmuimeja Vanilje Sidrun Puhastuskalts Segamiskauss Samm 1 – lõhna enda kehalt eemaldamine Kui piserdasite tanklas või garaažis tööd tehes enese peale bensiini, tahate sellest kindlasti lahti saada. Õnneks on see...

    • Kuidas eemaldada autost suitsuhaisu

      Kui olete värskelt soetanud auto kuid eelmise omaniku sigaretisuitsu lõhn on istmetesse kulunud, soovite Te sellest tõenäoliselt kiirest vabaneda. Selleks on välja töötatud mitmeid häid kemikaale, mis on aga kõik väga tugeva mõjuga ja loodussõbralikkusest väga kaugel. Olemas on ka meetodeid, mis ei ole ohtlikud peale kasutamist ega ei reosta loodust. 1.Kodune tsitruselõhnaline õhuvärskendi Tsitruseliseid on kasutatud väga pikka aega, et eemaldada tugevaid ja üldjuhul ebameeldivaid lõhnu nii...

  • Veermik & ülekanne
    • Amortisaatorite kontrollimine

      Amortisaatorid võtavad enda kanda kõik tee konarused ja hoiavad Teie auto kenasti teel. Nagu muud komponendid autodes, kuluvad needki ning peale mõnda aega tuleb need ohutuse eesmärgil välja vahetada. Selleks, et välja selgitada, kas amortisaatorid vajavad vahetust, oleme välja toonud paar viisi. Mine sõitma Tavaliselt ei panda autos sõidule keskendumisel tähele paljusid hääli, mis indikeerivad probleeme. Sellepärast soovitame minna ja teha väike tiir oma tavapärast marsruuti mööda ja juba autosse...

    • Auto ratta vahetamine talvel

      Pole just palju inimesi, kelle meelest ratta vahetamine poleks tüütu, olgugi, et tegemist väga lihtsa protseduuriga. Veelgi tüütumaks osutub see jäistes ja lumistes konditsioonides, sest sellega kaasnevad mitmed komplikatsioonid ja ohud. Lumes või jäätunud teel ratta vahetamisel peaksite olema valmis, et auto või tungraud võivad libiseda. Kuna Teie jalgealune on samuti suhteliselt libe siis võib ette tulla ka enese käpulikäimisi. Alljärgnevas artiklis toome välja mõned näpunäited ja tehnikad, mida...

    • Hüdraulilise vintsi kasutamisest

      Hüdraulilisel vintsilon elektrilise ees mitmeid eeliseid. Näiteks on hüdrauliline vints kasutatav pikemate perioodide vältel. Seda just sel põhjusel, et tööks vajalik energia ei tule mitte masina aku pealt vaid ammutatakse hüdralilistest kanalitest – näiteks roolivõimendist. Vints iseenesest on kasulik muidugimõista neile, kelle teed viivad läbi raskestiläbitavatest teelõikudest või kelle hoibiks on nt. Offroad. Samm 1 – ühenda vintsi haakekonks Ühendage haakekonks ja tross võimalikult...

    • Lämmastikuga täidetud rehvid - plussid ja miinused

      Lämmastiku(ohutu gaas, hingame seda igapäevaselt) rehvidesse pumapamine on järjest rohkem levimas tavakasutusse. Sõjatööstuses, lennunduses, kosmoseprogrammides ja autospordis on seda kasutatud juba aastaid. Järgnevalt toome välja lämmastiku kasutamise plussid ja miinused. Plussid 1.Auto käsitlemine Lämmastik parandab Teie auto juhitavust. Selle kasutamine rehvide täitmisel annab väikse eelise libedates teeoludes nagu lumel, rahe või tugeva vihma korral. 2.Kütusekulu vähendamine Lämmastik...

    • Miks hooldada käigukasti ja ülekannet?

      Parimad põhjused, miks Te peaksite oma auto käigukasti ja muid ülekande osi hooldama on kütusekulu vähenemine, suurendatud jõudlus, pikem ülekande eluiga, auto turuväärtuse suurenemine ja mis kõige olulisem – puuduliku hoolduse tõttu tekkinud kulukate vigade vältimine. Alljärgnevalt selgitame neid põhjuseid täpsemalt. Ökonoomsus Kui Teie auto käigukast ja muud ülekande osad on korralikult hooldatud, kulutate Te vähem kütust. Korralikult hooldatud ülekanne võimaldab sujuvamat sõitu ja väiksemat...

    • Millised rehvid sobivad Teie sõidustiiliga?

      Tavaline arusaam rehvidest piirdub nende musta värvuse tunnistamisega. Tähelepanu nende tööle ja sisule ei pöörata tavaliselt enne, kui avastate mõne neist purunenuna. Lihtsalt kirjeldatuna on rehvid suruõhu anumad, mis ümbritsevad Teie auto velgi. Tegelikult oleneb neist see, kui suure koormaga Te teele asuda tohite, mis kiirusega sõita saate ning kui mugavalt Te end seda kõike tehes tunnete. Järgnev artikkel aitab Teil teha järgmisi rehve ostes parim otsus....

    • Mis vahe on automaat- ja manuaalkäigukastil

      Ilmselged erinevused nende kahe vahel on nähtavad autosse istudes. Neist erinevustest, mida visuaalsel vaatlusel ei erista, räägime järgnevalt. Töörežiim – Automaatkäigukast Automaatkäigukastil on 5-6 tööasendit, enamjaolt kasutatakse neist kolme: Park, Reverse(tagustamine), Drive(sõidupositsioon). L ja 1,2 asendid viitavad Drive’st madalamatele käikudele. Neid on sobilik kasutada järsakutelt üles sõites või startida raskemaid veoseid vedades. Kõiki neid käike võite sisestada peatumata....

    • Piduriklotsid - keraamilised vs kevlarist

      Nii kevlarist kui keraamilistel piduriklotsidel on omad plussid-miinused. Teile sobiva leidmine oleneb mitmetest faktoritest. Alljärgnevalt toome välja kriteeriumid mida järgides saate teha parima otsuse. Suutlikkus Kevlarist piduriklotsid on tehtud orgaanilistest materjalidest ja on seega veidi pehmema seguga. Sellest tulenevalt on nad sobilikumad väiksematele autodele ja rahulikku sõidustiili viljelevatele juhtidele. Suurematele sõidukitele ja agressiivsema sõidustiiliga juhtidele sobivad...

    • Pidurivõimendi kontrollimine

      Pidurivõimendi kontrollimine on autohoolduse üks tavapäraseid osi. Järgmisi samme läbides saate teha kindlaks oma auto pidurivõimengi seisukorra, kindlustades probleemideta sõite. Vajalikud tööriistad: Tangid Puhastuskalts Pedaal Kui olete täheldanud, et piduri töötamiseks peate piduripedaalile ebatavaliselt palju rõhku avaldama, on tõenäoliselt pidurivõimendis probleeme. Sarnaste vigade indikaatoriks on ka veidrad hääled piduri vajutamisel. Vaakumi kontrollimine Kuna pidurivõimendi töötab...

    • Rehvihoolde kaks tähtsaimat tööriista

      Oma koduses kuuris või garaažis peaks Teil olema kindlasti mõned vajalikud tööriistad auto igapäevaseks hooldeks. Rehvihoolduses on kaks tähtsaimat tööriista pump ja baromeeter. Baromeeter Baromeetri abil saate kiirelt kontrollida, kas Teie rehvirõhk on normaalne. Rehvi seisukorda kirjeldab kõige paremini rõhkutase. Suhteliselt mugav on seda kontrollida alati, kui täidate tanklas paaki. Tegemist on küllaltki odava kuid vajaliku seadmega. Pump Baromeetriga saate küll rehvirõhu teada kuid pumba...

    • Viis pidurite häälitsemise põhjust

      Tehes oma igapäevaseid toimetusi võite autoga linnas või maantel sõites järsku kuulda pidurdamisel vilistamisele sarnast häält. Eriti tavaline on see väikestel kiirustel. Järgnevalt toome välja 5 põhjust, miks pidurid selliselt käituvad. Uus auto Värskelt komplekteeritud auto pidurid on sisse kulumata. Enne, kui piduriklotsid on piduriketta või trumli järgi kulunud tuleb läbida kuni 100km. See ei pea alati nii olema, kuid on väga tavaline. Kui uue auto puhul „kriuksumine“ paari päeva jooksul ei...