olireostusMida teha kasutatud mootoriõliga? Paljud autoomanikud vabanevad määrdeainetest neid maha kallates. Sellisel viisil mootoriõlist vabanemine kahjustab keskkonda väga rängalt. Lisaks sellele jõuab see ajapikku põhjavette ning sealt kaudu Teie enda joogivette. Õnneks on täna võimalik vabaneda kõigist loodust kahjustavatest kodustest määrdeainetest ja muudest vedelikest ilma suure vaevata ja keskkonda rikkumatta. Alljärgnevalt seletame lahti miks määrdeainete taastöötlemine kasulik on.

Ümbertöödeldud õli kasutusalad

Ümbertöödeldud õli on väga kasulik ja selle niisama ära viskamisel puudub igasugune kasutegur. Kuna mootori töös ei kulu kogu õli ära, annab seda puhastada ja taaskasutada uutes õlides ja teistes määrdeainetes. Pealegi, olemasoleva õli taaskasutamine on märksa energiaefektiivsem kui toornafta töötlemine. Peale mootoriõli puhastamist võivad Teie neljarattalise sõbra mahald leida kasutust väga erinevates kohtades – näiteks baasmaterjaliks uue õli tootmisel. Naftast mootoriõli tootmisel peab kasutama tunduvalt rohkem baasaineid ja seega hoiate loodust ning Teist jääb maha väiksem ökoloogiline jalajälg. Peale taaskasutatud õli tootmise võib sellest õlist saada kütus või isegi asfalti või tsemendi tootmisel vajalik komponent. Nagu näete, on mootoriõli taaskasutamisel mitmeid väljundeid.

Joogivee kõlblikuna hoidmine

Mootoriõli, mis jõuab murule kallatuna põhjavette, rikub joogivee tihtipeale täielikult. Kuna piisab ühest liitrist õlist, et reostada miljon(!) liitrit puhast vett olge taoliste ainetega väga ettevaatlikud ning peale kasutamist viige see vastavatesse taaskäitluspunktidesse.

Ürglooduse kaitsmine

Kuigi Teie enda tarbeks kasutatud õli kogus pole niivõrd suur nagu teleri vahendusel nähtud katastroofide puhul, on tegemist ohtliku ainega mitmetele liikidele.

Suur osa töötlemata mootoriõlist jõuab ookeanidesse, kus ta tekitab suuri kahjustusi. Kasutatud mootoriõli jõuab sinna peamiselt merelinnade jõgede reostuse kaudu.

Vette sattunud õli moodustab vee pinnale kleepuva kihi, mis takistab mereloomi ja –lindude normaalset elu elamast. Õlilaigud ei „lagune“ ja seega kipuvad ajapikku kogunema ja teatud kohtadesse settima.

Lagunemata õli uhub üldiselt kaldale, kus ta reostab ranajoont ja sealset elustikku. Lisaks sellele kahjustab maale jõudnud õli ehitisi, mis on vette rajatud, põhjustades probleeme nii elukeskkondadele ja ka omandile.

Joomla SEF URLs by Artio

Käesolev kategooria on neile, kes igapäevaseks liikumiseks kasutavad autosid või motoriseeritud kaherattalisi. Siit leiate nõuandeid enda liiklusvahendi hooldamiseks, remondiks ning probleemide ennetamiseks....

Loe edasi

Sissejuhatus Mootorite üle kuumenemiseks on mitmeid põhjuseid. Enamasti on tegemist kasutaja poolse hooletuse või teadmatusega. Kuigi põhjused mootori üle kuumenemiseks on suhteliselt lihtsad ning kergest...

Loe edasi

Pirnid   Levinud viga mida inimesed teevad on see et kõrge kelviniga pirne peetakse "vingemateks". Tegelikuses on asi vastupidi.   Mida suuremad kelvinid seda vähem valgust ja luumeneid on....

Loe edasi

Sissejuhatus Jahutusvedelik ehk antifriis on mootori korrashoiu seisukohalt sama kaaluka tähtsusega kui korralik õli. Seega ei tohi jahutusvedeliku kontrollimisele ja vahetamisele mitte vähem tähelepanu...

Loe edasi

Kõik antud kategooria artiklid

  • Kokkuhoid
    • Autokütuse kokkuhoid

      Säästes kütust, säästate loodust ja raha. Järgnevalt vaatame kuidas saate säästa enda raha ja ümbritsevat keskkonda läbi autokütuse säästmise. 1. Käige autoga regulaarselt hoolduses. See tagab autole pika eluea ja hoiab kütusekulu kontrolli all. 2. Jälgige, et rehvide rõhk vastaks nõuetele. Liiga tühjad rehvid suurendavad auto kütusekulu. 3. Kasutage kliimaseadet üksnes siis kui Te seda tõesti vajate. 4. Ärge hoidke suure kiirusega sõites aknaid avatuna. See suurendab õhutakistust ning...

    • Autoostu finantseerimine: liising vs laen

      Omandiõigus                             Liising:Te ei oma sõidukit. Saate sõidukit küll kasutada kuid kui liisinguperioodi lõpus otsustate autot mitte välja osta, peate Te selle tagasi andma. Laen:Olete auto ainuomanik. Esialgsed kulutused Liising:Esialgsete kulutuste hulka võivad kuuluda esmane sissemakse, tagastatav ettemakse, maksud, registreermisega seonduvad kulutused ja muud võimalikud kulutused. Laen:Vajadusel peate tegema ettemaksu, millele lisanduvad veel maksud ja muud registreerimisega seotud kulutused....

    • Kuidas leida head autotöökoda

      Hea mehaaniku või töökoja leidmine võib olla auto korrashoiu seisukohast kõige olulisem. Kui Te ise ei oma kompetentsi tegemaks hooajahoolet või vajalikke remonte, peate pöörduma spetsialisti poole. Usaldusväärse mehaaniku leidmiseks oleme välja toonud paar õpetussõna. Kuulujutud Paljud väikese ja keskmise suurusega ettevõtted ei jõua kanda reklaami kulutusi. Seega tehakse alati maksimaalselt head tööd ja loodetakse, et rahulolev klient soovitab nende töökoda ka oma sõpradele ja tuttavatele ning...

    • Kuidas säästa korralise hooldusega kütust

        Teostage korralist mootori hooldust Kui Teie autole on määratud müüja poolt korraline hooldusvälp, pidage sellest kindlasti kinni. Kui sõidukile selliseid ettekirjutusi tehtud pole, hoidke oma sõiduki mootoril ja selle seisukorral silma peal. Rikke kahtluse korral pöörduge spetsialisti poole ning laske see üle kontrollida. Väikesed korralised investeeringud Teie neljarattalise kaaslase seisukorda hoiavad ära ootamatud ning suuremad väljaminekud. Tõsisemate probleemide, nagu õhulugeja rikke,...

    • Kuidas säästa kütusekulu arvelt?

      Autosõit kulutab loodusressursse ja tavaolukorras tekitab ka õhureostust – see on üldteada fakt. Samas ei saa sajaprotsendilist autost loobumist igaühele soovitada. Järgnevalt vaatame kuidas olla säästev autojuht. Sõida mõõduka kiirusega.Lisaks sellele, etliigsest kiirustamisest hoidumine säästab kütusekulu arvelt, vähendab see ka võimalust, et auto satub avariisse. Oluline on hoida sellist kiirust, et kilomeetreid kütuseliitri kohta tekiks võimalikult palju. Kasuta õiget käiku.Liigu...

    • Kütusekulu kontrolli all hoidmine - head, halvad ja parimad lahendused

      Alljärgnevad nõuanded sobivad nii uue auto ostjale kui ka olemasolevat majandavale inimesele. Teel olles: sõida säästlikumalt Püsi piirkiiruste nõutud vahemikes. Üle 100 km/h tunnis sõites suureneb kütusekulu eksponentsiaalselt. Lõpeta agressiivne sõitmine. Sujuva sõidu ja mitteäkiliste kohaltvõttudega hoiate kokku umbes 5% iga kulutatud liitri kohta. Mootori põhjuseta töötamine kulutab samuti kütust. Vältige parklas mootori „käiamist“ ja võimalusel lülitage mootor välja. Ühendage sõite. Enne...

    • Mida teha kasutatud mootoriõliga?

      Mida teha kasutatud mootoriõliga? Paljud autoomanikud vabanevad määrdeainetest neid maha kallates. Sellisel viisil mootoriõlist vabanemine kahjustab keskkonda väga rängalt. Lisaks sellele jõuab see ajapikku põhjavette ning sealt kaudu Teie enda joogivette. Õnneks on täna võimalik vabaneda kõigist loodust kahjustavatest kodustest määrdeainetest ja muudest vedelikest ilma suure vaevata ja keskkonda rikkumatta. Alljärgnevalt seletame lahti miks määrdeainete taastöötlemine kasulik on....

    • Miks osta diiselmootoriga auto?

      Soovite säästa raha, kütust ja keskkonda? Kui nii, valige oma järgmiseks sõidukiks diiselmootoriga masin. Sõidukid, mis töötavad diiselmootoriga on tänasel turul kõige kütusesäästlikumad. Võrreldes bensiinimootoriga kulutab keskmine diiselmootorit omav sõiduk 30% vähem kütust. Uued diiselmootorid on samade suurusnäitajate juures bensiinimootoritest võimsamad. Kuna neil on madalatel pööretel rohkem väänet, on linnaliikluses nendega sõitmine mugavam ja möödasõidud maanteedel sujuvamad ning...