rehvidTavaline arusaam rehvidest piirdub nende musta värvuse tunnistamisega. Tähelepanu nende tööle ja sisule ei pöörata tavaliselt enne, kui avastate mõne neist purunenuna. Lihtsalt kirjeldatuna on rehvid suruõhu anumad, mis ümbritsevad Teie auto velgi. Tegelikult oleneb neist see, kui suure koormaga Te teele asuda tohite, mis kiirusega sõita saate ning kui mugavalt Te end seda kõike tehes tunnete. Järgnev artikkel aitab Teil teha järgmisi rehve ostes parim otsus.

 

Kõige tavalisem viga, mille tarbija rehve ostes teeb on see, et järgita autotootja poolt ette nähtud nõudeid ja soovitusi. Iga tootja on vastavale mudelile sobiva ettekirjutuse teinud. Ettekirjutused pole laest võetud info vaid pikaajalise testimise tulemusena saadud sobivate kombinatsioonide kogu. Tootjad arvestavad hetketingimusi ja vaatavad ka tulevikku, seega on nende ettekirjutusi tavaliikluses rangelt soovitatav järgida.

Rehividele on loodud vastavad standardnõuded, mille järgi neid markeeritakse. Rehvi välimisel külel on kogu vajalik info nii rehvi kõrguse, laiuse kui ka kiiruspiirangu kohta. Kuna tegemist on pea kõikjal maailmas nõutava standardiga ei näe Eesti teedel nähtavasti ühtki sõidukit, mille rehvidelt te seda infot välja ei saaks lugeda.

Rehvid jaotuvad kõige laiemalt kolme tähistuse järgi – A,B ja C reitinguga rehvid. A reitinguga rehvid on suurima temperatuuritaluvusega, B ja C siis vastavalt halvemaga. Ühendriikides toimiva NHTSA(National Highway Traffic Safety Administration) ehk riikliku maanteohutuse ameti kohaselt on 20% täna maailmas toodetavatest rehvidest A reitinguga, 59% on saanud B reitingu ja vaid 14 C reitinguga(ülejäänud 7-t pole hinnatud).

Ka haarduvust hinnatakse tähtedesüsteemis. „AA“ on siis kõrgeima haarduvustasemega, ehk peatub märjal teel kõige lühema teekonna jooksul ja „C“ reitinguga vastavalt kõige pikema pidurdusteekonnaga. „AA“ reitinguga rehve liigub täna maanteedel 3% kogu hulgast.

Turvise kulumise hindamiseks on etalonrehv, mida on hinnatud 100 punktiga. Kuna tegemist pole parima rehviga vaid lihtsa mõõdikuga, on olemas rehve, mida on hinnatud temast kõrgemate punktidega. Süsteemi kohaselt peab 200 punkti saanud rehv vastu kaks korda kauem. Täna on parimad rehvid skoorinud testidel 700 punkti. Enamik rehve on saanud 600 punkti ja alla selle. Madalaim reiting ehk umbes 200 punkti on omistatud umbes 13-le protsendile rehvidest.

Kuna te ei läheks balletisussidega Everesti vallutama ja ballile ei lähe tanksaabastega, tuleb vastavalt tingimustele valida ka oma neljarattalisele sõbrale sobivad „jalavarjud“. Milleks iganes Te oma autot ei kasuta, selle kui hästi ta oma eesmärki täidab otsustab ikkagi kontaktpind tee ja rataste vahel. Mootori võimsusest, kõrgtehnoloogilistest libisemise vastasetest süsteemidest ja tipptasemel piduritest on vähe kasu, kui Te nende potentsiaali maandada ei suuda. Kulunud rehvid on tõsiseks ohuks Teie reisidel, korralikult hooldatud ja tingimustele sobivad rehvid mängivad Teie ohutuses ülimat rolli.

Kui sõidate peamiselt maanteedel ühtlase, suure kiirusega, sobivad Teie autole rehvid, mis on kõrge teperatuuritaluvusega. Sõites talvistel, libedatel ja jäistel teedel, sobivad rehvid, mis pakuvad maksimaalset haarduvust ja stabiilsust. Kui Teie sõidud jäävad linnasiseseks, on soovitatavad rehvid need, mis pakuvad parimat haarduvust ja sujuvaimat sõitu.

Tänapäeval toodetakse rehve kuni 25-st komponendist, alustades terasdetailidest lõpetades turvise endaga. Terastrossid aitavad rehvil hoida oma kuju, maksimeerides kontaktpinna suurust ka suurtel kiirustel ja järskudes kurvides. Rehvidel on küljele märgitud sobivus sõidukigatüübiga(buss, maastur, sõiduauto jne) ja mõningatel juhtudel ka suurim lubatud koormus. Neid nõudeid tuleb alati järgida, vältimaks hilisemaid probleeme.

Kui kasutate oma sõidukit peamiselt maanteedel sõitmiseks, peaksite jälgima ka rehvide lubatud kiiruspiiranguid. Rehvide kiiruspiirangud varieeruvad 160km/h ja 305km/h vahel. Enim levinud on T(195km/h) ja H(215km/h) tähistusega rehvid. Kui sõidate peamiselt linnas, sobivad Teile vabalt S(180km/h) tähistusega rehvid.

Miks on rehvidel kiiruspiirangud? Lihtsalt öeldes näitab see seda, kui suur on rehvi temperatuuritaluvus. Mida kiiremini sõidate, seda suurem on rehvi temperatuur ja seda tõenäolisemad on deformatsioonid rehvis. Ohutuks liiklemiseks on soovitatav neid alati jälgida.

Veel on oluline rehvile lubatud koormus ehk suurim lubatud raskus. Loomulikut ei ole selle ületamine mõistlik ega ohutu.

Kasutades loogikat ja ettenähtud norme rehve valides, jääte Te tõenäoliselt oma ostuga rahule. Kuna rehvid määravad Teie reiside ohutuses suurimat rolli, ei tasu paarisaja krooni pärast end ohtu seada.

Joomla SEF URLs by Artio

Käesolev kategooria on neile, kes igapäevaseks liikumiseks kasutavad autosid või motoriseeritud kaherattalisi. Siit leiate nõuandeid enda liiklusvahendi hooldamiseks, remondiks ning probleemide ennetamiseks....

Loe edasi

Sissejuhatus Mootorite üle kuumenemiseks on mitmeid põhjuseid. Enamasti on tegemist kasutaja poolse hooletuse või teadmatusega. Kuigi põhjused mootori üle kuumenemiseks on suhteliselt lihtsad ning kergest...

Loe edasi

Pirnid   Levinud viga mida inimesed teevad on see et kõrge kelviniga pirne peetakse "vingemateks". Tegelikuses on asi vastupidi.   Mida suuremad kelvinid seda vähem valgust ja luumeneid on....

Loe edasi

Kui olete värskelt soetanud auto kuid eelmise omaniku sigaretisuitsu lõhn on istmetesse kulunud, soovite Te sellest tõenäoliselt kiirest vabaneda. Selleks on välja töötatud mitmeid häid kemikaale, mis...

Loe edasi

Kõik antud kategooria artiklid

  • Veermik & ülekanne
    • Amortisaatorite kontrollimine

      Amortisaatorid võtavad enda kanda kõik tee konarused ja hoiavad Teie auto kenasti teel. Nagu muud komponendid autodes, kuluvad needki ning peale mõnda aega tuleb need ohutuse eesmärgil välja vahetada. Selleks, et välja selgitada, kas amortisaatorid vajavad vahetust, oleme välja toonud paar viisi. Mine sõitma Tavaliselt ei panda autos sõidule keskendumisel tähele paljusid hääli, mis indikeerivad probleeme. Sellepärast soovitame minna ja teha väike tiir oma tavapärast marsruuti mööda ja juba autosse...

    • Auto ratta vahetamine talvel

      Pole just palju inimesi, kelle meelest ratta vahetamine poleks tüütu, olgugi, et tegemist väga lihtsa protseduuriga. Veelgi tüütumaks osutub see jäistes ja lumistes konditsioonides, sest sellega kaasnevad mitmed komplikatsioonid ja ohud. Lumes või jäätunud teel ratta vahetamisel peaksite olema valmis, et auto või tungraud võivad libiseda. Kuna Teie jalgealune on samuti suhteliselt libe siis võib ette tulla ka enese käpulikäimisi. Alljärgnevas artiklis toome välja mõned näpunäited ja tehnikad, mida...

    • Hüdraulilise vintsi kasutamisest

      Hüdraulilisel vintsilon elektrilise ees mitmeid eeliseid. Näiteks on hüdrauliline vints kasutatav pikemate perioodide vältel. Seda just sel põhjusel, et tööks vajalik energia ei tule mitte masina aku pealt vaid ammutatakse hüdralilistest kanalitest – näiteks roolivõimendist. Vints iseenesest on kasulik muidugimõista neile, kelle teed viivad läbi raskestiläbitavatest teelõikudest või kelle hoibiks on nt. Offroad. Samm 1 – ühenda vintsi haakekonks Ühendage haakekonks ja tross võimalikult...

    • Lämmastikuga täidetud rehvid - plussid ja miinused

      Lämmastiku(ohutu gaas, hingame seda igapäevaselt) rehvidesse pumapamine on järjest rohkem levimas tavakasutusse. Sõjatööstuses, lennunduses, kosmoseprogrammides ja autospordis on seda kasutatud juba aastaid. Järgnevalt toome välja lämmastiku kasutamise plussid ja miinused. Plussid 1.Auto käsitlemine Lämmastik parandab Teie auto juhitavust. Selle kasutamine rehvide täitmisel annab väikse eelise libedates teeoludes nagu lumel, rahe või tugeva vihma korral. 2.Kütusekulu vähendamine Lämmastik...

    • Miks hooldada käigukasti ja ülekannet?

      Parimad põhjused, miks Te peaksite oma auto käigukasti ja muid ülekande osi hooldama on kütusekulu vähenemine, suurendatud jõudlus, pikem ülekande eluiga, auto turuväärtuse suurenemine ja mis kõige olulisem – puuduliku hoolduse tõttu tekkinud kulukate vigade vältimine. Alljärgnevalt selgitame neid põhjuseid täpsemalt. Ökonoomsus Kui Teie auto käigukast ja muud ülekande osad on korralikult hooldatud, kulutate Te vähem kütust. Korralikult hooldatud ülekanne võimaldab sujuvamat sõitu ja väiksemat...

    • Millised rehvid sobivad Teie sõidustiiliga?

      Tavaline arusaam rehvidest piirdub nende musta värvuse tunnistamisega. Tähelepanu nende tööle ja sisule ei pöörata tavaliselt enne, kui avastate mõne neist purunenuna. Lihtsalt kirjeldatuna on rehvid suruõhu anumad, mis ümbritsevad Teie auto velgi. Tegelikult oleneb neist see, kui suure koormaga Te teele asuda tohite, mis kiirusega sõita saate ning kui mugavalt Te end seda kõike tehes tunnete. Järgnev artikkel aitab Teil teha järgmisi rehve ostes parim otsus....

    • Mis vahe on automaat- ja manuaalkäigukastil

      Ilmselged erinevused nende kahe vahel on nähtavad autosse istudes. Neist erinevustest, mida visuaalsel vaatlusel ei erista, räägime järgnevalt. Töörežiim – Automaatkäigukast Automaatkäigukastil on 5-6 tööasendit, enamjaolt kasutatakse neist kolme: Park, Reverse(tagustamine), Drive(sõidupositsioon). L ja 1,2 asendid viitavad Drive’st madalamatele käikudele. Neid on sobilik kasutada järsakutelt üles sõites või startida raskemaid veoseid vedades. Kõiki neid käike võite sisestada peatumata....

    • Piduriklotsid - keraamilised vs kevlarist

      Nii kevlarist kui keraamilistel piduriklotsidel on omad plussid-miinused. Teile sobiva leidmine oleneb mitmetest faktoritest. Alljärgnevalt toome välja kriteeriumid mida järgides saate teha parima otsuse. Suutlikkus Kevlarist piduriklotsid on tehtud orgaanilistest materjalidest ja on seega veidi pehmema seguga. Sellest tulenevalt on nad sobilikumad väiksematele autodele ja rahulikku sõidustiili viljelevatele juhtidele. Suurematele sõidukitele ja agressiivsema sõidustiiliga juhtidele sobivad...

    • Pidurivõimendi kontrollimine

      Pidurivõimendi kontrollimine on autohoolduse üks tavapäraseid osi. Järgmisi samme läbides saate teha kindlaks oma auto pidurivõimengi seisukorra, kindlustades probleemideta sõite. Vajalikud tööriistad: Tangid Puhastuskalts Pedaal Kui olete täheldanud, et piduri töötamiseks peate piduripedaalile ebatavaliselt palju rõhku avaldama, on tõenäoliselt pidurivõimendis probleeme. Sarnaste vigade indikaatoriks on ka veidrad hääled piduri vajutamisel. Vaakumi kontrollimine Kuna pidurivõimendi töötab...

    • Rehvihoolde kaks tähtsaimat tööriista

      Oma koduses kuuris või garaažis peaks Teil olema kindlasti mõned vajalikud tööriistad auto igapäevaseks hooldeks. Rehvihoolduses on kaks tähtsaimat tööriista pump ja baromeeter. Baromeeter Baromeetri abil saate kiirelt kontrollida, kas Teie rehvirõhk on normaalne. Rehvi seisukorda kirjeldab kõige paremini rõhkutase. Suhteliselt mugav on seda kontrollida alati, kui täidate tanklas paaki. Tegemist on küllaltki odava kuid vajaliku seadmega. Pump Baromeetriga saate küll rehvirõhu teada kuid pumba...

    • Viis pidurite häälitsemise põhjust

      Tehes oma igapäevaseid toimetusi võite autoga linnas või maantel sõites järsku kuulda pidurdamisel vilistamisele sarnast häält. Eriti tavaline on see väikestel kiirustel. Järgnevalt toome välja 5 põhjust, miks pidurid selliselt käituvad. Uus auto Värskelt komplekteeritud auto pidurid on sisse kulumata. Enne, kui piduriklotsid on piduriketta või trumli järgi kulunud tuleb läbida kuni 100km. See ei pea alati nii olema, kuid on väga tavaline. Kui uue auto puhul „kriuksumine“ paari päeva jooksul ei...