Ilmselged erinevused nende kahe vahel on nähtavad autosse istudes. Neist erinevustest, mida visuaalsel vaatlusel ei erista, räägime järgnevalt.
Töörežiim – Automaatkäigukast
Automaatkäigukastil on 5-6 tööasendit, enamjaolt kasutatakse neist kolme: Park, Reverse(tagustamine), Drive(sõidupositsioon). L ja 1,2 asendid viitavad Drive’st madalamatele käikudele. Neid on sobilik kasutada järsakutelt üles sõites või startida raskemaid veoseid vedades. Kõiki neid käike võite sisestada peatumata.
Töörežiim – Manuaalkäigukast
Käiguvahetus manuaalkäigukasti puhul toimub siduri abil. Sidur vabastab hammasrattad ühendustest piisavalt kauaks, et saaksite lülitada sisse uue käigu.
Manuaalkäigukasti eelised
Oskusliku juhi käes on manuaalkäigukastiga auto ökonoomsem, pidurid kuluvad vähem ja veermik peab kauem vastu.
Automaatkäigukasti eelised
Tänaseni on peamiseks eeliseks automaatkäigukastidel manuaalkäigukasti ees mugavus ja käikude kiirem vahetus diiselmootoriga autode puhul.
Eestis on enam levinud manuaalkäigukastiga autod, kuna nende remontimine on vahem kulukas ja kütusekulu tavaliselt väiksem. Autotootjad arendavad mõlemaid käigukaste iga päev ja mõne aasta pärast võivad olla manuaalkäigukasti eelised automaadi ees kadunud.