Soovite säästa raha, kütust ja keskkonda? Kui nii, valige oma järgmiseks sõidukiks diiselmootoriga masin. Sõidukid, mis töötavad diiselmootoriga on tänasel turul kõige kütusesäästlikumad.
- Võrreldes bensiinimootoriga kulutab keskmine diiselmootorit omav sõiduk 30% vähem kütust.
- Uued diiselmootorid on samade suurusnäitajate juures bensiinimootoritest võimsamad. Kuna neil on madalatel pööretel rohkem väänet, on linnaliikluses nendega sõitmine mugavam ja möödasõidud maanteedel sujuvamad ning pingevabamad. Ka järelkärude vedamine on nende mootorite jaoks lihtsam.
- Diiselmootorid on ka tunduvalt keskkonnasõbralikumad – nad toodavad ca 25% vähem kahjulikke süsinikdioksiid väljaheiteid.
Suurim nõudlus diiselmootorite järgi on Euroopas, kus üldisest sõiduautode hulgast moodustavad diiselautod 42%. See on ka enesestmõistetav, sest paljudes Euroopa riikides maksustatakse autosid nende süsinikdioksiidi emissiooni alusel ning diiselkütus on enamikes riikides odavam kui bensiin.
Tom Wicks, tootearenduse juht Gold Eagle’is ja kogu mootori jahutus- ja muude vedelike ja kütuselisandite tööstusharu üks teerajajaid on kirja pannud mõned soovitused diiselauto omanikele:
- Vahetage ja puhastage õhufiltrit regulaarselt. Diiselmootorid kasutavad kütuse põletamiseks rohkem õhku. Räpane või vigane filter pärsib Teie neljarattalise sõbra südame jõudlust, suurendab kütusekulu ja võib tekitada muid probleeme
- Puhastage ja õlitage mootori sisselaskesüsteeme vastavate puhastusvahenditega. Puhas sisselase soodustab mootori efektiivsust, suurendab võimsust ja pikendab mootori eluiga
- Vahetage mootoriõli ja õlifiltreid regulaarselt(vastavalt soovitatud intervallidele). Mootoriõli vähendab kontaktpindade hõõrdumist ja viib soovimatud osakesed filtrini. Seega tuleb ka filtrit regulaarselt hooldada. Vastasel juhul kaotab mootor võimsust, suureneb kütusekulu ja mootori eluiga väheneb drastiliselt.
- Hoidke rehvirõhk nõutud vahemikes. Olenevalt veosest peate seda korrigeerima – sobimatu rehvirõhuga raskete veoste vedamine on kurnavam Teie auto mootorile, kulutab rehve ebaühtlaselt ja suurendab külglibisemisse sattumist.