E11202017

Last updateT, 23 Mai 2017 6pm

Spinat

Spordiharrastajatele ja tervislike eluviiside järgijatele on hea abimees spinat. Kuna seles taimes leidub rohkesti B-, C- ja E-vitamiini, beetakarotiini, foolhapet ja rauda, aitab ta pärast pingutavat treeningut kiiresti taastada jõuvarud, tõstab toonust. Spinatit peab oskama kasutada.

Salatid

Kõige kasulikum on toores värske spinat ükskõik millise köögiviljaga. Et spinat pehmem oleks, võib ta mõneks ajaks kuuma vette pista.

Supid

Keetke juurvilja-, seene- või lihapuljong ning lisage sellesse 2 min enne valmimist hakitud spinat.

Põhiroa kõrvale

·        Lõigake spinat tükkideks ja keetke mitte rohkem kui 3 min, et tema toiteväärtus ei auruks

·        Lõigake spinat tükkideks (mitte väga peeneks), hakkige küüslauguküüs ja hautage vähese oliiviõliga kuumal pannil 1-2 min.

Piknik

Võtke kaasa ka kimp spinatit. Et pea selgeks jääks, olevat vanad egiptlased enne suurt pidusööma üsna rohkesti spinatit tarvitanud. Teadlased kinnitavad, et rohkete koostisainetega ja kiudainerikas spinat aeglustab alkoholi verre imendumist ning aitab kiiremini laguained organismist välja viia.

 

Allikas: Terviseleht, Sander Ruut