R11242017

Last updateT, 23 Mai 2017 6pm

Puuviljad tableti asemel

apelsinToiduained suudavad asendada rohkeid ravimeid, seda enam, et ravimitel võib olla mitte ainult ebasoodne vaid isegi tervisele ohtlik kõrvalmõju. Üha enam teadlasi maailmas soovitavad mitmesuguste haiguste profülaktikaks ja sageli ka ravimiseks kasutada mitte ainult rohtusid, vaid harilikke toitaineid.

Inglise dietoloogid on koostanud ravivate toitainete nimestiku.

Antibiootikud. Suur bakteritsiidne aktiivsus, s.o võime hävitada paljusid haigusttekitavaid mikroorganisme on küüslaugul, sibulal, õunal, peedil, mädarõikal, selleril, oliivõlil, teel, sinepiseemneil.

Antikoagulandid. Need kõrvaldavad tugevnenud verehüübimist. Vedeldavad verd ja kaitsevad paljude südame ja soonkonna haiguste eest. Muuseas, käesoleval ajal kõige populaarsem ja efektiivsem antikoagulant aspiriin saadi esialgu taimeriigi saadustest. Seda sünteesiti pajukoorest. Sarnane toime on ka kaneelil, tumedatel viinamarjadel, kalaõlil, arbuusidel, melonitel, punaveinil, köömneil.

Antidepressandid. Toit võib suurel määral mõjustada meeleolu. Tass kohvi või kuuma ðokolaadi, ðokolaadikompvek, mesi, ingver, pirn ja küdoonia suudab tunduvalt vähendada stressi ja parandada meeleolu.

Hüpotensiivsed vahendid (vererõhu vähendajad). Veresooni laiendavad greibid, jõhvikad ja nende mahlad, taimeõli (ameerika eriteadlaste arvates on kõige parem linaõli). Need ained pidurdavad teataval määral hormoonide mõju, mis soodustavad vererõhu tõusu.

Antioksüdandid. Neid peetakse asendamatumaiks abilisteks võitluses krooniliste haiguste ja vananemisega. Suurepärasteks profülaktilisteks vahenditeks. Rikkalikeks antioksüdantide allikaks on porgand, kapsas, kibe pipar, küüslauk, sibul, spinat, tomat, kala (eriti rammus), ingver, tsitrused.

Sööge värvikaid puu- ja aedvilju. Nt erkpunaseid porgandeid, mitte aga kahvatult oranþe; kollaseid ja violetseid, mitte valgeid sibulaid. Mida eredam ja intensiivsem viljade värvus, seda rohkem vajalikke antioksüdante.

Haavandivastased vahendid. Maole on eriti väärtuslik värske kapsas, milles leidub U-vitamiine, banaanid, ingver ja roheline tee, mis mõjub mao limanahale soodsalt.

Immuunstimulaatorid. Kui soovite tugevdada oma immuunsüsteemi, sööge sagedamini jogurtit ja küüslauku. Nendes on erilisi aineid, mis aktiviseerivad immuunsüsteemi tegevust ja tõstavad organismi kaitsevõimet.

Valuvastased vahendid. Looduse analgeetikuks on tee ja kohv, mille koostises on kofeiin, ingver, kui ka piparmündid, mida võib kasutada lisandina mitmesugustele toitude juures või valmistada nendest teed.

Une vahendid. Enne magamaminekut on soovitav süüa veidi mett, apelsinikoort, juua sooja piima. Neil aineil on rahustav toime.

 

Allikas: Terviseleht, Karl Veber