Kui olete valimas oma mootorrattale sobivat mootoriõli teadke, et olemas on 2 tõelist valikut. Võite valida nafta baasil tehtud õli ja sünteetilise mootoriõli vahel. Mõlema valiku pooldajaid on küllaga ja palju on ka neid, kes keelduvad põhimõtteliselt teist valimast.
Viskoossus
Võimalik, et just viskoossus ehk tihedus on mootorratta õli valimise puhul esmase tähtsusega. Kuna mootor käib kordi kiiremini ringi kui auto oma, peate valima õli, mis säilitab oma tiheduse ka kõige vaenulikemas olukordades.
Uuringud, milles on võrreldud sünteetilise ja petrooleumi baasil valmistatud õlide viskoossust, näitavad et tihedus langeb aeglasemalt sünteetilises õlis. Väidetavalt on suurim langus õli viskoossuses umbes esimese 1500 km jooksul peale õlivahetust. See tähendab, et sünteetilise õli omadused säiluvad kauem ja seda tuleb vahetada harvemini.
Hõõrumist muutvad tegurid
Paljud mootoriõlide tootjad kasutavad erinevaid hõõret vähendavaid aineid nagu grafiit. Sõiduautode puhul, mis ei ole väga kapriissed, tohib selliseid õlisid kasutada. Küll aga soovitame mootorrattale õli valides sellistest toodetest mööda vaadata. Kuna tuntud tootjate kaup on usaldusväärne, soovitame osta õlisid, mille kaubamärk on teada-tuntud ja mille kohta Te halbu sõnu pole kuulnud. Uued turule sisenejad kasutavad turuosa suurendamiseks erinevaid „nippe“ mis võivad pikaajalise kasutusaja puhul olla saatuslikud mootorile ja kulukad Teie rahakotile.
Tootja soovitus
Olgugi, et Teie kaherattalise sõbra tootja soovitab kasutada ühe kindla tootja õlisid, ei tähenda seda, et Te seda järgima peate. Kuna teiste õlide kasutamisega Te garantiid ei riku, ärge muretsege kohati kallimaid ja paremaid õlisid kasutamast.
Korrosioon
Olenevalt Teie elu- ja asukohast, võib Teie ratas seista garaažis järjest kuid. Sellisel juhul peate valima õli, mis kaitseb Teie sõidumasina mootorit rohkem neil hetkedel, mil ratas seisab. Üldiselt on selliseid mootoreid paremini hoidvad õlid sünteetilised õlid. Mõned brändid kasutavad seda ka enda eelisena.
Sõidutingimused
Valides sobivat õli arvestage kindlasti tingimusi, mida Teie ratas peab taluma. See on üldjuhul korrelatsioonis valitud õli viskoossusega. Kuna Eestis on talvised temperatuurid üldiselt alla 10 miinuskraadi, soovitame kasutada õlisid, mille tihedus on 5W20 ja 5W30. Kui hoiate ratast soojendusega ruumis ja talvel teda välja ei vii kasutage 10W40 tüüpi õlisid. See tähendab, et külma ilmaga on õli viskoossus 10 ja soojana 40, ehk ta voolab hästi.
Lisandid
Lisks hõõrdumist vähendavatele lisanditele kasutatavad tootjad õlides dispersante(hajutusaineid) ja detergente(puhastusaineid), mis aitavad mootorit oksüdeerumisel puhtana hoida.
Voolavuspiiri moondurid aitavad mootoriõlil külma ilmaga kergemini voolata. Eestis talvel, sügise lõpus ja kevade alguses sõites võivad need vähendada oluliselt mootori kulumist ja kütusekulu.