Viskoossus
Õli paksus ehk viskoossusklass esitatakse SAE-ühikutes (nt SAE 5W-40). Suurem SAE klass tähendab õli suuremat viskoossust temperatuuril 100 °C. Viskoossus temperatuuril 100 °C on õli kandevõime mõõtühik ehk õli võime mootorit töötamisel kaitsta ning viskoossus madalal temperatuuril (tähisega “W” = “talv”) tähistab õlivoolamisomadusi madalal temperatuuril. SAE 5W-40 on multiviskoosne õli, mis tähendab, et sellel on head käivitamisomadused madalal temperatuuril ja tagab samal ajal määrdekile ka kõrgel temperatuuril.
Kvaliteediklass
API (American Petroleum Institute) on Ameerika klassifitseerimissüsteem, mis näitab õli kvaliteeditaset. Selles süsteemis on kaks haru: üks neist on bensiinimootorite õlidele tähisega S (SA kuni SM), teine aga diiselmootorite õlidele tähisega C (CA kuni CI-4), kusjuures teine täht näitab kvaliteediklassi. Mida kaugem see täht tähestikus on, seda kõrgematele nõuetele õli vastab. ACEA on Euroopa Autotoojate Organisatsioon (the European car manufacturing organisation). ACEA klassifikatsioon näitab samuti mootoriõlide kvaliteediklassi. See süsteem on jagatud kolme harusse. Esimesse kuuluvad bensiini- ja kerged diiselmootorid, mille tähis on A/B (A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5). Teine, uus haru on tähistatud baasõlide puhastusseadmete järgi tähisega C (C1, C2, C3) ja kolmandasse harusse kuuluvad võimsamad diiselmootorid tähisega E (E2, E4, E6, E7). Klassid ACEA A1, A5 ja B1, B5 vastavad ka kütusesäästmise nõuetele. See tähendab, et ACEA süsteemis ei ole järjekindlat seost kõrgema kvaliteedi ja suurema numbri vahel. Lisaks API ja ACEA klassifikatsioonidele on mõnedel autotootjatel oma erinõuded mootoriõlide heakskiiduks (nt Volkswagen, Mercedes). Need heakskiidukinnitused on näidatud etiketil koos API ja ACEA klassifikatsiooniga.
Mootoriõlide vahetamisintervallid
Õli vahetamise sagedus sõltub sõidutingimustest. Tuleb arvestada sellega, et autotoojate poolt antud õlivahetamisintervallid on ainult soovituslikud, mis kehtivad soodsate sõidutingimuste korral. Ebasoodsad sõidutingimused on:
- sõiduvahemikud alla kümne kilomeetri,
- temperatuur alla 5 °C,
- sage sõitmine liiklusummikutes ja mootori töötamine tühikäigul,
- mootori ülekuumenemine, nt haagissuvila või järelkäru vedamisel.
Põhjamaades sõidetakse tihti lühidistantse külmades, niisketes ilmastikutingimustes. Need halvendavad pidevalt õlide määrimis- ja kaitsetingimusi. Heaks reegliks on seetõttu vahetada õli kaks korda aastas – kevadel ja sügisel.