jahutusvedelikSissejuhatus

Jahutusvedelik ehk antifriis on mootori korrashoiu seisukohalt sama kaaluka tähtsusega kui korralik õli. Seega ei tohi jahutusvedeliku kontrollimisele ja vahetamisele mitte vähem tähelepanu pöörata. Piisava sagedusega kontrollimine võib Teid säästa paljudes tülikamatest ja kulukamatest probleemidest. Jahutusvedeliku taset on soovitatav kontrollida iga 2-3 kuu tagant ja pikemat sõitude eel, kuna maanteel ei pruugi mitmekümne kilomeetri läheduses olla ühtki tanklat või kauplust kust seda hankida.

Jahutusvedeliku vahetamine

Et töö sujuks ladusalt, soovitame enne jahutusvedeliku vahetamist viia end mootori nõuetega kurssi. Infot selle kohta saate sõiduki kasutusjuhendist, kus on täpsustatud nii hooldusvälp kui ka nõuded jahutusvedelikule. Kui olete hankinud sobiva kauba, otsige vana vedeliku kogumiseks mõni kauss, vann või muu anum. Asetage see radiaatori drenaažikorgi alla ning avage radiaatori peal asuv kork. Pealmine kork avatakse alarõhu vähendamiseks radiaatoris ning see aitab vedelikul paremini sealt välja voolata. Seejärel avage drenaažikork, mis asub tavaliselt radiaatori alumisel küljel ning laske vedelik välja voolata. Kui tilkumine on lakanud keerake alumine kork kinni ning valage ettevaatlikult uus jahutusvedelik radiaatorisse. Peale radiaatori täitmist käivitage auto ning laske mootoril 2-3 minutit soojeneda ning kontrollige vedeliku taset uuesti. Juhul kui tase on langenud ning on vedelikku juurde tarvis kallata, korrake eelnevat protseduuri seni, kuni jahutussüsteemist on kõik õhumullid väljunud ning radiaatori jahutusvedeliku tase stabiliseerub.

PS! Öökülmade lähenedes vahetage aegsasti suvine jahutusvedelik talvise vastu, et vältida jahutussüsteemi jäätumist ning sellest tulenevaid probleeme.

Joomla SEF URLs by Artio

Käesolev kategooria on neile, kes igapäevaseks liikumiseks kasutavad autosid või motoriseeritud kaherattalisi. Siit leiate nõuandeid enda liiklusvahendi hooldamiseks, remondiks ning probleemide ennetamiseks....

Loe edasi

Sissejuhatus Mootorite üle kuumenemiseks on mitmeid põhjuseid. Enamasti on tegemist kasutaja poolse hooletuse või teadmatusega. Kuigi põhjused mootori üle kuumenemiseks on suhteliselt lihtsad ning kergest...

Loe edasi

Pirnid   Levinud viga mida inimesed teevad on see et kõrge kelviniga pirne peetakse "vingemateks". Tegelikuses on asi vastupidi.   Mida suuremad kelvinid seda vähem valgust ja luumeneid on....

Loe edasi

Sissejuhatus Jahutusvedelik ehk antifriis on mootori korrashoiu seisukohalt sama kaaluka tähtsusega kui korralik õli. Seega ei tohi jahutusvedeliku kontrollimisele ja vahetamisele mitte vähem tähelepanu...

Loe edasi

Kõik antud kategooria artiklid