ilusti_vrvitud_autoEnamik alljärgnevatest värvikahjustuste põhjustest on suhteliselt vältimatud. Värvitööstus küll areneb ja muudab värve vastupidavamateks ja kahjustustekindlamaks kuid ajapikku nõuab loodus oma osa murenemise ja tuhmumise teel. Sellest hoolimata on mõningaid viise, kuidas oma autot kaitsta. Mõned enimlevinumad värvikahjustuse põhjused oleme järgnevas nimistus välja toonud.

1. Temperatuuri kõikumised

Kui Teie auto seisab päevast-päeva õues paistab paratamatult päike talle peale. Selle tulemusena värv paisub ja päikse kadudes tõmbab värv taas kokku. Ajapikku muutub selline edasi-tagasi väänamine värvile väga halvasti ja tekkima hakkavad praod. Kuna need praod on alguses väga väikesed pole neid näha. Siiski mahub neist läbi niiskus, mis hakkab auto kerega reageerima – korrodeeruma. Veel imbuvad selliste pragude vahelt sisse soolakristallid ja muud talvist teeohutust tagavad kemikaalid. Need võivad omakorda värvi täiest ära soovitada ja pika aja jooksul auto kerest läbi „puurida“.

2. Kingaviks ja kingavaha

Mõlemat kasutatakse suhteliselt tihti kirjutamaks auto akendele erinevaid loosungeid:“just abiellunud“ või „müüa, helistage 5******“. Kui kumbki aga klaasi pealt auto värvi peale peaks sattuma on selle eemaldamine väga keeruline ja peaaegu alati jäävad püsivad kahjustused.

3. Betoon

Kindlasti vältige oma auto parkimist ehitusobjektide vahetusse lähedusse. Lisaks väga tihedale tolmule on alati oht, et märga betooni „piserdub“ Teie autole. Kui see peaks juhtuma ja betoon ka kuivama, jäävad maha sügavad, püsivad värvikahjustused.

4. Linnumunad ja –pabulad

Linnumunad pole küll autoomanike igapäevane probleem kuid suured valged plätserdused mootorikattel, katusel ja akendel on küll. Linnumunad ja –pabulad sisaldavad kemikaale, mis kulutavad värvi ja selle aluskihte. Seega on soovitatav need esimesel võimalusel autolt eemaldada.

5. Kütus ja pidurivedelik

Vedelikud auto sisemusest tuleb hoida auto värvist eemal. Kui üks eelpool mainitud ainetest satub auto värvile, põhjustab see värvi koorumist.

6. Teravad esemed

Ärge asetade oma võtmeid ja muid teravaid esemeid autole. Värvi kahjustamine teravate esemetega on üllatavalt lihtne ja selle parandamine kulukas. Ka telefonide, rahakoti ja muude suvaliste esemete asetamine võib kergest värvi kahjustada.

7. Kivid ja killustik

Eesti maanteid remonditakse küllaltki ositi, seega on maanteedel tihtipeale kruusa. Kiirustel üle 30km/h põrkavad need kruusakivid kergesti üles, järeltuleva auto aknasse või kere pihta, kahjustades värvi. Värvikahjustused, täpsemalt mõrad värvis, aitavad aga kergest kaasa korrosiooni arengule ja värvi koorumisele.

8. Üldpuhastusvahendid ja abrasiivpuhastusvahendid

Autot pestes vältige üldpuhastusvahendeid kuna need on tavaliselt suhteliselt kangetest keemilistest ühenditest koosnevad ja kahjustavad teie auto värvi kergesti. Seep, šampoon ja aknapesuvahendid jäägu tuppa! Autot puhastades jääge alati kvaliteetsete ja usaldusväärsete toodete juurde. Kunagi ärge kasutage graanulitega tooteid.

9. Niiskus

Peale auto pesemist on oluline, et kuivataksite auto korralikult. Klaaside kuivatamiseks kasutage paberit, kere kuivatamiseks puhast nõudepesulappi või spetsiaalset auto kuivatuslappi. Värvitud pinna peale paberiga ei tohi minna!

10. Mustad puhastuslapid

Mitte kunagi ärge puutuge auto värvikihti pesemata või väga vana puhastuslapiga. Tolm ja mustuseosakesed kraabivad värvi sisse kerge vaevaga vaod, mida näete päikselise ilmaga. Samuti vältige auto „kuivpuhastust“ ehk kuiva lapiga värvipinna puutumist. Kuna sellises olukorras on hõõrdetegur väga suur rikute te lihtsalt oma auto värvikorda ja selle tulemusena kaotab auto väärtuses tuhaneid kroone.

Joomla SEF URLs by Artio

Käesolev kategooria on neile, kes igapäevaseks liikumiseks kasutavad autosid või motoriseeritud kaherattalisi. Siit leiate nõuandeid enda liiklusvahendi hooldamiseks, remondiks ning probleemide ennetamiseks....

Loe edasi

Sissejuhatus Mootorite üle kuumenemiseks on mitmeid põhjuseid. Enamasti on tegemist kasutaja poolse hooletuse või teadmatusega. Kuigi põhjused mootori üle kuumenemiseks on suhteliselt lihtsad ning kergest...

Loe edasi

Pirnid   Levinud viga mida inimesed teevad on see et kõrge kelviniga pirne peetakse "vingemateks". Tegelikuses on asi vastupidi.   Mida suuremad kelvinid seda vähem valgust ja luumeneid on....

Loe edasi

Sissejuhatus Jahutusvedelik ehk antifriis on mootori korrashoiu seisukohalt sama kaaluka tähtsusega kui korralik õli. Seega ei tohi jahutusvedeliku kontrollimisele ja vahetamisele mitte vähem tähelepanu...

Loe edasi

Kõik antud kategooria artiklid

  • Keretööd
    • Auto kerelt kleepsude eemaldamine

      Auto kerele kleepsude panemine võis aastaid tagasi tunduda lahe ja hea mõte kuid aja möödudes soovib enamus neist siiski loobuda. Kahjuks on kleepsude eemaldamine märksa keerulisem, kui nende paigaldamine. Järgnevas artiklis lahkame erinevaid viise, kuidas kleepse eemaldada. Mida kauem on kleeps autol olnud, seda raskem on seda eemaldada. Kohtades, kus kleeps puutub otsese päiksega kokku, kinnituvad nad pinnale eriti tugevalt. Järgmiste nippide abil saate oma auto kerelt või klaasilt suure...

    • Auto pesemine

      Kvaliteetne autode pesemine nõuab hulga teadmisi ja kogemusi. Leotamine -Ära kanna leotust liialt soojale pinnale, sest nii kuivab see kiiresti ära. Vajadusel jahuta pinda jaheda veega! -Leotuse (kõik leotusvedelikud ja muud autohoolduse tarvikud saadaval autotarvete poodides) peale kandmist alusta mustematest kohtadest (veljed, auto alumine osa) ja jätka puhtamatel kohtadel! Nii saavad mustemad kohad kauem leotuda.Kanna leotust ka uste vahedesse!-Vajadusel lase leotusel mõne minuti mõjuda, kuid...

    • Auto vaha valimine

      Auto vahatamine kaitseb Teie neljarattalist sõpra rooste ja korrosiooni eest. Mõningal juhul kaitseb see isegi kriimustuste ja muude värvikahjustuste eest. Sobiva vaha valimine pole aga alati lihtne ülesanne. Peamiselt valitakse sobiv vaha vastavalt tüübile(vedel või pasta) ja selle järgi, kui palju ollakse nõus vaha peale raha kulutama. Neid kaht meeles pidades, võrdleme erinevaid vahade liike ja üritame Teid abistada sobivaima vaha leidmisel. Sünteetiline vs naturaalne vaha Auto vahad...

    • Autovärvi segamine

      Autovärvi segamine on küllaltki lihtne kuid samas täpne töö. Õigete vahendite – lahustite, kõvendite ja segulisandite abil on võimalik saavutada ideaalne värvisegu. Alljärgnevad õpetused on vastavate värvitüüpide puhul küllaltki universaalsed kuid sellest hoolimata soovitame igaks juhuks ka kasutusjuhendist üle kontrollida. Veel baseeruvad värvid Veel baseeruvate värvide kasutamine on võimalik ka otse purgist kuid kuivamise kiirendamiseks või värvikorra õhendamise eesmärgil võite lisada 10%...

    • Kuidas vahetada piduritule pirni

      Õige pirni valimine Piduritule vahetamist tuleb alustada sobiva pirni valimisest. Infot selle kohta leiate auto kasutusjuhendist või varuosade kauplusest. Soovitatav on osta rohkem kui üks pirn juhuks kui peaksite vahetuse käigus ostetu ära lõhkuma. Enamike autode piduritulede pirnid on müügil varuosade kauplustes ja tankates, seega nende leidmine ei ole keeruline. Tuleni pääsemine ja vana pirni eemaldamine Kui Teie sõiduki pidurituli asub tagumise akna alumises ääres, on soovitatav enne töö...

    • Mida peaksid teadma ksenoontuledest

      Pirnid   Levinud viga mida inimesed teevad on see et kõrge kelviniga pirne peetakse "vingemateks". Tegelikuses on asi vastupidi.   Mida suuremad kelvinid seda vähem valgust ja luumeneid on. Praktiliselt kõik üle 6000 kelvini on kasutu kui Teid huvitab Teie turvalisus ja tulede eredus. Mis siis kõige parem pirn on? 4100-4300k. Sellise värvitemperatuuriga pirn eraldab kõige rohkem luumeneid kõigist teistest xenon pirnidest. Sellepärast autotootjad kasutavad neid veel tänagi. Allpool on väike...

    • Värvikahjustused autodel - 10 põhjust

      Enamik alljärgnevatest värvikahjustuste põhjustest on suhteliselt vältimatud. Värvitööstus küll areneb ja muudab värve vastupidavamateks ja kahjustustekindlamaks kuid ajapikku nõuab loodus oma osa murenemise ja tuhmumise teel. Sellest hoolimata on mõningaid viise, kuidas oma autot kaitsta. Mõned enimlevinumad värvikahjustuse põhjused oleme järgnevas nimistus välja toonud. 1.Temperatuuri kõikumised Kui Teie auto seisab päevast-päeva õues paistab paratamatult päike talle peale. Selle tulemusena...