vahatatud_must_autoAuto vahatamine kaitseb Teie neljarattalist sõpra rooste ja korrosiooni eest. Mõningal juhul kaitseb see isegi kriimustuste ja muude värvikahjustuste eest. Sobiva vaha valimine pole aga alati lihtne ülesanne.

Peamiselt valitakse sobiv vaha vastavalt tüübile(vedel või pasta) ja selle järgi, kui palju ollakse nõus vaha peale raha kulutama. Neid kaht meeles pidades, võrdleme erinevaid vahade liike ja üritame Teid abistada sobivaima vaha leidmisel.

Sünteetiline vs naturaalne vaha

Auto vahad jagunevad kahte liiki: sünteetilised ja naturaalsed. Naturaalseid vahasid toodetakse puude lehtedest ja seemnetest. Mõningatel juhtudel ka mesilasvahast. Näiteks on väga levinud carnauba vaha, mida kasutatakse peamiselt uunikumide ja näituseautode hooldamiseks. Paljud autoomanikud eelistavad seda vaha, sest ta on tavaliselt pehmem ja vähem abrasiivosi sisaldav. Selle tõttu tuleb seda vaha rohkem poleerida; küll aga on naturaalsete vahadega saavutatud läige ja sära tunduvalt loomulikum ja silmale veetlevam.

Naturaalvahade puhul peetakse peamiseks halvaks küljeks seda, et enne nende kerele kandmist tuleb pinda värvi konarusi vastava poleerimisvahaga täita. Seda peetakse vana-kooli vahatamiseks ja see nõuab märksa rohkem tööd.

Teisalt, tänapäevastesse vahadesse on juba kõikvõimalikud eel- ja järeltöötlusvahendid sisse segatud. Uudsed sünteetilised vahad aitavad õlilisandite abil värvipinnal olevaid kriime ja konarusi täita. See muudab poleerimise suhteliselt ebavajalikuks. Üldiselt peetakse sünteetilisi vahasid kasutajasõbralikemaks kui naturaalseid.

Vedel vs pasta

Veel jagunevad vahad vedelateks ja pasta-tüüpi vahadeks. Naturaalse vaha puhul pole valikuruumi just eriti palju, pea kõik naturaalsed vahad on pasta tüüpi. Kui aga valite sünteetilise vaha, leiate end poes riiuli ees, mis on täis vaid vedelaid vahasid. Vedelate vahade lihtsa pinnale kandmise arvel on ohverdatud küll natuke kvaliteeti, kuid kui liigute mööda hinnaredelit ülespoole, leiate sealgi ülikvaliteetseid vahasid.

Värviga vahad

Kasutajate tagasiside on värvivahade puhul olnud alati vastukäiv. Tegemist on küllaltki eksperimentaalse tootega, kuna vaha konkreetne värv ja auto värvikood võivad reaalsuses väga suurte erinevustega olla. Sellest hoolimata võib sobiva vaha leidmisel olla tulemus suurepärane. Kui soovite värviga vaha kasutada, katsetage enne seda mõne nurga peal, väikse kogusega. Kõige parem on valida poest korralik carnauba vaha või kallis sünteetiline vaha ning mitte oma auto värvikorda loterii korras „kirevamaks“ muuta.

Joomla SEF URLs by Artio

Käesolev kategooria on neile, kes igapäevaseks liikumiseks kasutavad autosid või motoriseeritud kaherattalisi. Siit leiate nõuandeid enda liiklusvahendi hooldamiseks, remondiks ning probleemide ennetamiseks....

Loe edasi

Sissejuhatus Mootorite üle kuumenemiseks on mitmeid põhjuseid. Enamasti on tegemist kasutaja poolse hooletuse või teadmatusega. Kuigi põhjused mootori üle kuumenemiseks on suhteliselt lihtsad ning kergest...

Loe edasi

Pirnid   Levinud viga mida inimesed teevad on see et kõrge kelviniga pirne peetakse "vingemateks". Tegelikuses on asi vastupidi.   Mida suuremad kelvinid seda vähem valgust ja luumeneid on....

Loe edasi

Sissejuhatus Jahutusvedelik ehk antifriis on mootori korrashoiu seisukohalt sama kaaluka tähtsusega kui korralik õli. Seega ei tohi jahutusvedeliku kontrollimisele ja vahetamisele mitte vähem tähelepanu...

Loe edasi

Kõik antud kategooria artiklid

  • Keretööd
    • Auto kerelt kleepsude eemaldamine

      Auto kerele kleepsude panemine võis aastaid tagasi tunduda lahe ja hea mõte kuid aja möödudes soovib enamus neist siiski loobuda. Kahjuks on kleepsude eemaldamine märksa keerulisem, kui nende paigaldamine. Järgnevas artiklis lahkame erinevaid viise, kuidas kleepse eemaldada. Mida kauem on kleeps autol olnud, seda raskem on seda eemaldada. Kohtades, kus kleeps puutub otsese päiksega kokku, kinnituvad nad pinnale eriti tugevalt. Järgmiste nippide abil saate oma auto kerelt või klaasilt suure...

    • Auto pesemine

      Kvaliteetne autode pesemine nõuab hulga teadmisi ja kogemusi. Leotamine -Ära kanna leotust liialt soojale pinnale, sest nii kuivab see kiiresti ära. Vajadusel jahuta pinda jaheda veega! -Leotuse (kõik leotusvedelikud ja muud autohoolduse tarvikud saadaval autotarvete poodides) peale kandmist alusta mustematest kohtadest (veljed, auto alumine osa) ja jätka puhtamatel kohtadel! Nii saavad mustemad kohad kauem leotuda.Kanna leotust ka uste vahedesse!-Vajadusel lase leotusel mõne minuti mõjuda, kuid...

    • Auto vaha valimine

      Auto vahatamine kaitseb Teie neljarattalist sõpra rooste ja korrosiooni eest. Mõningal juhul kaitseb see isegi kriimustuste ja muude värvikahjustuste eest. Sobiva vaha valimine pole aga alati lihtne ülesanne. Peamiselt valitakse sobiv vaha vastavalt tüübile(vedel või pasta) ja selle järgi, kui palju ollakse nõus vaha peale raha kulutama. Neid kaht meeles pidades, võrdleme erinevaid vahade liike ja üritame Teid abistada sobivaima vaha leidmisel. Sünteetiline vs naturaalne vaha Auto vahad...

    • Autovärvi segamine

      Autovärvi segamine on küllaltki lihtne kuid samas täpne töö. Õigete vahendite – lahustite, kõvendite ja segulisandite abil on võimalik saavutada ideaalne värvisegu. Alljärgnevad õpetused on vastavate värvitüüpide puhul küllaltki universaalsed kuid sellest hoolimata soovitame igaks juhuks ka kasutusjuhendist üle kontrollida. Veel baseeruvad värvid Veel baseeruvate värvide kasutamine on võimalik ka otse purgist kuid kuivamise kiirendamiseks või värvikorra õhendamise eesmärgil võite lisada 10%...

    • Kuidas vahetada piduritule pirni

      Õige pirni valimine Piduritule vahetamist tuleb alustada sobiva pirni valimisest. Infot selle kohta leiate auto kasutusjuhendist või varuosade kauplusest. Soovitatav on osta rohkem kui üks pirn juhuks kui peaksite vahetuse käigus ostetu ära lõhkuma. Enamike autode piduritulede pirnid on müügil varuosade kauplustes ja tankates, seega nende leidmine ei ole keeruline. Tuleni pääsemine ja vana pirni eemaldamine Kui Teie sõiduki pidurituli asub tagumise akna alumises ääres, on soovitatav enne töö...

    • Mida peaksid teadma ksenoontuledest

      Pirnid   Levinud viga mida inimesed teevad on see et kõrge kelviniga pirne peetakse "vingemateks". Tegelikuses on asi vastupidi.   Mida suuremad kelvinid seda vähem valgust ja luumeneid on. Praktiliselt kõik üle 6000 kelvini on kasutu kui Teid huvitab Teie turvalisus ja tulede eredus. Mis siis kõige parem pirn on? 4100-4300k. Sellise värvitemperatuuriga pirn eraldab kõige rohkem luumeneid kõigist teistest xenon pirnidest. Sellepärast autotootjad kasutavad neid veel tänagi. Allpool on väike...

    • Värvikahjustused autodel - 10 põhjust

      Enamik alljärgnevatest värvikahjustuste põhjustest on suhteliselt vältimatud. Värvitööstus küll areneb ja muudab värve vastupidavamateks ja kahjustustekindlamaks kuid ajapikku nõuab loodus oma osa murenemise ja tuhmumise teel. Sellest hoolimata on mõningaid viise, kuidas oma autot kaitsta. Mõned enimlevinumad värvikahjustuse põhjused oleme järgnevas nimistus välja toonud. 1.Temperatuuri kõikumised Kui Teie auto seisab päevast-päeva õues paistab paratamatult päike talle peale. Selle tulemusena...