auto_pesemineKvaliteetne autode pesemine nõuab hulga teadmisi ja kogemusi.

Leotamine

-Ära kanna leotust liialt soojale pinnale, sest nii kuivab see kiiresti ära. Vajadusel jahuta pinda jaheda veega!

-Leotuse (kõik leotusvedelikud ja muud autohoolduse tarvikud saadaval autotarvete poodides) peale kandmist alusta mustematest kohtadest (veljed, auto alumine osa) ja jätka puhtamatel kohtadel! Nii saavad mustemad kohad kauem leotuda.Kanna leotust ka uste vahedesse!
-Vajadusel lase leotusel mõne minuti mõjuda, kuid jälgi ,et pind ära ei kuivaks!
-Talvist leotust loputades alusta alt ning liikudes üles poole! Jälgi, et veega puutuks kokku vaid pesuri joa all olev pind, et loputamata pind enneaegselt märjaks ei saaks! (külmas vees leotus hangub ning seda on hiljem raskem maha loputada)
-Suvist leotust loputa alustades katusest ning liikudes alla poole! (loputatud pinnale ei satu enam leotust, seega vee kulu väheneb)
-Putukate eemaldamiseks kasuta spetsiaalset putuka eemaldajat! Pihusta segu pinnale, lase mõjuda ning loputa väga tugeva survega. Vajadusel hõõru spetsiaalse putukasvammiga
-Vajadusel puhasta velgesid eraldi talvise leotuse, puhastuslahusti või kangema suvise leotusega või veljehappega kasutades veljepintslit (tugevate harjastega teravaotsaline hari) ja veljeharja (pudeliharja meenutav hari)
-Uksevahesid loputa pesuriga suunates joa salongi poolt välja poole!
Pesemine

  • Shampoonilahust (1 kork ämbri vee kohta) tee valmis vaid 1 auto jagu. Siis püsib see puhas, ei sisalda liiva ja ei kahjusta auto pinda!
  • Pese svammiga oma süsteemi järgi!(näit. 1 uks korraga) Jälgi, et kõik pinnad saaksid pestud!
  • Loputa hoolikalt ka tihendivahesid, iluliistu aluseid pragusid jne!
  • Kuivatusvaha
  • Kanna pinnale vaid vähene hulk kuivatusvaha segu! Liigne aine jääb vahutama ega anna paremat tulemust.
  • Kuivatusvaha loputa madala survega veega, võimalusel otse voolikust. Väldi vee tolmu! Nii jookseb autolt kuivades suurem hulk vett ise ära.

Kuivatamine

  • Kuivata spetsiaalse kuivatuskummiga alustades katusest ja liikudes alla poole!
  • Lõplikult kuivata spetsiaalse kuivatuslapi ja klaasid paberiga! Eriti põhjalikult tuleb puhastada aknaid!
  • Kuivata ka uksevahed!

Salongi keemiline puhastus

  • Puhasta pinnad tolmuimejaga!
  • Harja tekstiilpindu ning vaipasid!
  • Kanna keemilise pesu vahend pritsi abil pinnale!
  • Hõõru tugeva svammi, \'karukeele\' või harjaga! Jälgi, et pinda topiliseks ei nühi!
  • Ära lase pinnal ära kuivada! (tee korraga vaid üht osa, näit. istet) Vajadusel niisuta vee või aine lahusega!
  • Loputa tekstiilipesumasinaga kasutades puhast vett.
  • Korda pritsimist ja imemist kuni pind on ainest puhas!( vähemalt 2-3 korda)

Vahatamine

  • Pese auto puhtaks! Jälgi, et ka pigi saaks eemaldatud!
  • Kuivata auto korralikult! Ka tihendivahed jne.
  • Jälgi, et pind ei oleks liialt soe!
  • Kanna vaha vahapadja abil ringjate liigutustega ühtlase õhukese korrana pinnale!
  • Ära määri vahaga mustasid plastikpindasid! (iluliistud, põrkerauad)
  • Lase vahal kuivada kuni see muutub hallikaks! (kuivamisaega loe pudelilt)
  • Poleeri pind vahakinda või lapi abil! Jälgi, et kõik pinnad saaksid puhtaks)
  • Vajadusel puhasta vahased plastikpinnad puhastusvahendi abil!
  • Läigesta kummi- ja plastikpinnad!

Salonigi läigestamine

  • Puhasta plastikpinnad (armatuurlaud, uksepolstrid jne) puhastusvahu või vedeliku abil!
  • Lase kuivada!
  • Kanna pinnale pritsi või lapi abil ühtlane õhuke kiht salongi plastiku läigestajat! Liigne aine kogus ei paranda tulemust!
  • Jälgi, et aine ei läheks klaasidele, roolile ega pedaalidele!
  • Põranda matte võib teha vaid silikoonivaba ainega, mis ei jäta pinda libedaks!

Välispindade läigestamine

  • Pese pinnad (rehvid, peegli tagumine külg, iluliistud, põrkerauad jne)!
  • Kanna pritsi või svammi abil õhuke kiht läigestajat pinnale ning hõõru svammiga pinna sisse
  • Jälgi, et aine ei satuks klaasile ega värvipinnale!
  • Lase kuivada!

Klaaside puhastamine

  • Pese auto välispinnad!
  • Kanna õhuke kiht klaasipuhastusvahtu või vedelikku klaasile (nii sisse kui ka välja) ning puhasta paberi abil! Töötle korraga vaid üht klaasi! Lase klaasid veidi alla, et ka ülemine serv saaks puhastatud.



Käesolevad nõuanded on avaldatud Van Der Knox OÜ lahkel loal.

Joomla SEF URLs by Artio

Käesolev kategooria on neile, kes igapäevaseks liikumiseks kasutavad autosid või motoriseeritud kaherattalisi. Siit leiate nõuandeid enda liiklusvahendi hooldamiseks, remondiks ning probleemide ennetamiseks....

Loe edasi

Sissejuhatus Mootorite üle kuumenemiseks on mitmeid põhjuseid. Enamasti on tegemist kasutaja poolse hooletuse või teadmatusega. Kuigi põhjused mootori üle kuumenemiseks on suhteliselt lihtsad ning kergest...

Loe edasi

Pirnid   Levinud viga mida inimesed teevad on see et kõrge kelviniga pirne peetakse "vingemateks". Tegelikuses on asi vastupidi.   Mida suuremad kelvinid seda vähem valgust ja luumeneid on....

Loe edasi

Sissejuhatus Jahutusvedelik ehk antifriis on mootori korrashoiu seisukohalt sama kaaluka tähtsusega kui korralik õli. Seega ei tohi jahutusvedeliku kontrollimisele ja vahetamisele mitte vähem tähelepanu...

Loe edasi

Kõik antud kategooria artiklid

  • Keretööd
    • Auto kerelt kleepsude eemaldamine

      Auto kerele kleepsude panemine võis aastaid tagasi tunduda lahe ja hea mõte kuid aja möödudes soovib enamus neist siiski loobuda. Kahjuks on kleepsude eemaldamine märksa keerulisem, kui nende paigaldamine. Järgnevas artiklis lahkame erinevaid viise, kuidas kleepse eemaldada. Mida kauem on kleeps autol olnud, seda raskem on seda eemaldada. Kohtades, kus kleeps puutub otsese päiksega kokku, kinnituvad nad pinnale eriti tugevalt. Järgmiste nippide abil saate oma auto kerelt või klaasilt suure...

    • Auto pesemine

      Kvaliteetne autode pesemine nõuab hulga teadmisi ja kogemusi. Leotamine -Ära kanna leotust liialt soojale pinnale, sest nii kuivab see kiiresti ära. Vajadusel jahuta pinda jaheda veega! -Leotuse (kõik leotusvedelikud ja muud autohoolduse tarvikud saadaval autotarvete poodides) peale kandmist alusta mustematest kohtadest (veljed, auto alumine osa) ja jätka puhtamatel kohtadel! Nii saavad mustemad kohad kauem leotuda.Kanna leotust ka uste vahedesse!-Vajadusel lase leotusel mõne minuti mõjuda, kuid...

    • Auto vaha valimine

      Auto vahatamine kaitseb Teie neljarattalist sõpra rooste ja korrosiooni eest. Mõningal juhul kaitseb see isegi kriimustuste ja muude värvikahjustuste eest. Sobiva vaha valimine pole aga alati lihtne ülesanne. Peamiselt valitakse sobiv vaha vastavalt tüübile(vedel või pasta) ja selle järgi, kui palju ollakse nõus vaha peale raha kulutama. Neid kaht meeles pidades, võrdleme erinevaid vahade liike ja üritame Teid abistada sobivaima vaha leidmisel. Sünteetiline vs naturaalne vaha Auto vahad...

    • Autovärvi segamine

      Autovärvi segamine on küllaltki lihtne kuid samas täpne töö. Õigete vahendite – lahustite, kõvendite ja segulisandite abil on võimalik saavutada ideaalne värvisegu. Alljärgnevad õpetused on vastavate värvitüüpide puhul küllaltki universaalsed kuid sellest hoolimata soovitame igaks juhuks ka kasutusjuhendist üle kontrollida. Veel baseeruvad värvid Veel baseeruvate värvide kasutamine on võimalik ka otse purgist kuid kuivamise kiirendamiseks või värvikorra õhendamise eesmärgil võite lisada 10%...

    • Kuidas vahetada piduritule pirni

      Õige pirni valimine Piduritule vahetamist tuleb alustada sobiva pirni valimisest. Infot selle kohta leiate auto kasutusjuhendist või varuosade kauplusest. Soovitatav on osta rohkem kui üks pirn juhuks kui peaksite vahetuse käigus ostetu ära lõhkuma. Enamike autode piduritulede pirnid on müügil varuosade kauplustes ja tankates, seega nende leidmine ei ole keeruline. Tuleni pääsemine ja vana pirni eemaldamine Kui Teie sõiduki pidurituli asub tagumise akna alumises ääres, on soovitatav enne töö...

    • Mida peaksid teadma ksenoontuledest

      Pirnid   Levinud viga mida inimesed teevad on see et kõrge kelviniga pirne peetakse "vingemateks". Tegelikuses on asi vastupidi.   Mida suuremad kelvinid seda vähem valgust ja luumeneid on. Praktiliselt kõik üle 6000 kelvini on kasutu kui Teid huvitab Teie turvalisus ja tulede eredus. Mis siis kõige parem pirn on? 4100-4300k. Sellise värvitemperatuuriga pirn eraldab kõige rohkem luumeneid kõigist teistest xenon pirnidest. Sellepärast autotootjad kasutavad neid veel tänagi. Allpool on väike...

    • Värvikahjustused autodel - 10 põhjust

      Enamik alljärgnevatest värvikahjustuste põhjustest on suhteliselt vältimatud. Värvitööstus küll areneb ja muudab värve vastupidavamateks ja kahjustustekindlamaks kuid ajapikku nõuab loodus oma osa murenemise ja tuhmumise teel. Sellest hoolimata on mõningaid viise, kuidas oma autot kaitsta. Mõned enimlevinumad värvikahjustuse põhjused oleme järgnevas nimistus välja toonud. 1.Temperatuuri kõikumised Kui Teie auto seisab päevast-päeva õues paistab paratamatult päike talle peale. Selle tulemusena...