R11242017

Last updateT, 23 Mai 2017 6pm

Gaasitrossi parandamine

Gaasitross kujutab endast punutud terastrosse, mis ühendab auto gaasipedaali sisselaskesüsteemi ahendusklapiga. Gaasipedaalile surve avaldamisel avab ta sisselaskesüsteemis klapi, mis laseb mootori põlemiskambritesse rohkem kütusesegu. Ajapikku võib gaasitross muutuda lõdvaks ja erakordsetes tingimustes või pikaajalise kulumise tulemusena võib ta koguni puruneda, muutes gaasipedaali neutraalseks. Uue gaasitrossi ostmine ja vahetamine võib olla küll lihtsaim valik kuid olenevalt trossi karakteristikutest võib see osutuda päris kulukaks. Juhul kui tross on purunenud ahendusklapi poolsest otsast, on seda võimalik parandada. Alljärgneva õpetuse abil saate sellega lihtsasti hakkama.

Vajalikud materjalid ja tööriistad

·         Vasktoru

·         Torulõikur

·         Jooteaparaat ja joodis

·         Leeklamp

·         Trell ja trelliotsikud

·         Viil

·         Lapiku otsaga kruvikeeraja

·         Tangid

·         Liivapaber

Eemalda gaasitross

Mootori sisselaskesüsteemi alguses, gaasitrossi läheduses, on tihtipeale mitmeid hapraid detaile, millede vigastamine on kahjuks väga lihtne. Seega olge ettevaatlik ja keskenduge sellele, mida teete. Esiteks, avage auto mootorikate ja tehke selgeks, kus asub gaasitross ja selle ühendused. Olenevalt mootorist või tross liikuda üles-alla, vasakule-paremale või ette-taha. Ühtpidi on tross pingul ning teistpidi lõdva. Liigutage gaasitrossi külge kinnitatud õlg sellisesse asendisse, et tross ei oleks pinges ja keerake tross kruvikeeraja abil õla küljest lahti. Järgnevalt eemaldage tross pedaalipoolsest otsast ja tõmmake tross ettevaatlikult mootoriruumist välja.

Lõigake vasktorust paras jupp

Nüüd lõigake varem mainitud vasktoru küljest ca 2cm pikkune jupp. Toru läbimõõt oleneb Teie gaasitrossi jämedusest.

Toru ettevalmistus

Kui olete sobiva pikkusega toru valmis lõiganud, alustage selle puhastamisega. Lihvige liivapaberiga toru pind seestpoolt-väljapoole puhtaks. Sellega eemaldate kõikvõimaliku oksüdatsiooni, mis võiks hiljem jootmise kvaliteeti ohustada.

Selleks, et valmistada ette kvaliteetne parandusjupp, puurige läbi toru ca 3mm laiune auk. Pidage meeles mitte toru otsast läbi puurida. Kui olete puurimise lõpetanud, lõigake toru umbes 10mm pikkuseks.

Kaabli ettevalmistamine

Lõigake kaabli purunenud otsast maha kahjustatud osa. Kuigi see lühendab natuke trossi pikkust, ei tohiks see midagi muuta. Nüüd pistke tross torust läbi ja harutage trossi selliselt, et see hoiaks toru jootmise ajal paigal.

Jootmine, töö lõpetamine

Oksüdatsiooni vältimiseks lisage piisavalt jootehapet ja joodist. Tangide abil hoidke kaablist kinni ja jootke kaabli ots toru külge. Joodist on piisavalt, kui see hakkab mööda gaasitrossi üles „roomama“. Olete parandus töödega hakkama saanud.