R11242017

Last updateT, 23 Mai 2017 6pm

Kevadväsimuse vastu

Kevadväsimus kummitab. Miljonid inimesed haigutavad, tunnevad end väsinuna, loiuna. Pole ime, sest aastaaegade vaheldumine mõjub paljudele kurnavalt. Kui kergelt või raskelt organism kohanemisprotsessi talub, on inimeseti erinev.

* Närvide rahustamiseks mõjub hästi meliss. Teadlaste läbiviidud uuringust järeldus, et meliss aitab võidelda sisemise rahutuse vastu. Tugevdab ühtlasi ka tervist.

Ideaalne retsept: 3 korda päevas kaks teelusikatäit melissiessentsi. Või siis juua melissiteed. Aitab ka unetuse korral.

* Ainevahetuse parandamiseks: talvekuudel sööme tavaliselt rasvasemat toitu ja kehaline aktiivsus on suhteliselt väike. Kevade saabudes aga tasuks viibida rohkem värskes õhus. Ei pea hakkama kohe ennast treenima, piisab ka 10 - 15 min. jalutamisest päevas.

* Soojemate ilmadega soovitatakse öösel magada avatud aknaga. Hapnik on energia. Ja energiat vajab organism suures koguses, et kohanemisega talvest kevadesse hästi toime tulla.

* Vitamiinid on vitaalained, mis annavad organismile täpselt seda, mis parasjagu puudub. Aga jälgige vitamiinide ostmisel nende kvaliteeti. Apteekides on väga suur valik. Kes eelistab looduslikke sorte, peaks palju värsket salatit sööma. Tähtsad on C -, E- ja A- vitamiini osa suurendada. Need kaitsevad rakke vabade radikaalide eest.

 

Allikas: Terviseleht, Gudrun Raig