L08182018

Last updateN, 10 Mai 2018 9am

Tee tööpäeva puhkepause

Puhkepausid tööpäevas on olulised

Tööpäev kontoris

Tehnika areng on meie elu tunduvalt mugavamaks teinud, kuid meie keha pole sellega kuigi rahul. Istuvas asendis töötegemine on inimkonna ajaloo pikkusega võrreldes väga hiljutine leiutis. Seetõttu pole vaja imestada, et tööpäeva lõpuks oleme täiesti kurnatud, kuigi istusime ainult ühe koha peal. Pikaajaliselt võib tundidepikkumine istumine tervisele halvasti mõjuda, kuid õnneks on päeva jooksul palju võimalusi end sirutada ja ringi liikuda.

Töökohas läbi viidud töökeskkonna riskianalüüsist selguvad tihti ka soovitused töö vahele puhkepauside tegemiseks.

Allpool on soovitused, mida saab rakendada peaaegu igas kontoris enda tervise heaks.

 

Liigu igal võimalusel

Igat võimalust tuleks kasutada enda liigutamiseks. Alustades vähemalt kord tunnis püsti tõusmisest. Muidugi ei pea hakkama kontoris joogat tegema, ent ka paar korda käte lae poole sirutamine ja siis varvaste katsumine võib anda mõnusa energiasööstu.

Hiiglaslik kruus jäta koju ja võta tööle kaasa väike tass. Selle tihedamalt täitmine eemal asuvas kööginurgas või kohviautomaadi juures annab sulle märkamatult vajalikke samme.

Kolleegile e-maili saatmise asemel kõnni tema laua juurde ja tööasju arutades ära otsi kohta kus istuda, vaid seisa. Ning kui sul on vaja korruste vahel liikuda, kasuta lifti asemel treppi.

 

Otsi värsket õhku

Lõunat võib kööginurga asemel süüa pargipingil ning ka 10-minutiline jalutamispaus lõuna ajal on parem, kui mitte midagi.

Ka siin saab tehnoloogilisi edasiminekuid ära kasutada –vanad juhtmega lauatelefonid aheldasid meid töökoha külge, kuid mobiiltelefon võimaldab vestluse õue kaasa võtta.

Eriti praegusel, talvisel ajal, kui tööle minek ja töölt tulek toimub pimedas, on iga saadud päikesekiir kulla hinnaga.

 

Arvutiga töötajad, tähelepanu!

Suur osa istuvast tööst toimub arvuti taga ning see tähendab, et tähelepanu tuleks pöörata ka silmade tervisele. Arvutiga töötades tuleks iga tunni kohta teha vähemalt 6-minutiline ekraanipaus. Ja see ei tähenda arvutiekraani vahetamist kuueks minutiks telefoniekraani vastu.

Kasuta pausi veeklaasi täitmiseks, kolleegiga vestlemiseks või ka lihtsalt aknast välja kaugusesse vaatamiseks ning silmalihastele mõeldud harjutuste tegemiseks. Vaata vaheldumisi kaugusse ja midagi väga lähedal asuvat, näiteks kätt või aknaraami.

Väga hea oleks kuvarile silmi säästva ekraanikaitse ostmine, kuigi ka siis ei tohiks terve päev jutti arvuti taga olla.

Lisaks ekraanikaitsele on võimalik enda tervist toetada ka teiste ostudega. Näiteks tasub kaaluda reguleeritava kõrgusega seisulaua soetamist või suvalise tooli asendamist ergonoomilise keha toetava tooliga.

Kokkuvõttes pakub ka istuv töö mitmeid võimalusi enda liigutamiseks ning töökohal enda tervise hoidmiseks. See kõik on tööohutuse oluline osa.