Prindi

vedelike_kontrollimine

Kõik teavad vanasõna:“See mis liigub, kulub“. Kuna Teie neljarattaline sõber on samuti liikuv keha siis on kõigi juhtide peamiseks mureks selle kulumise piiramine ja piduradamine. Olenevalt hõõrdepindade töökoormusest, temperatuurist ja muudest paljudest iseärasustest on välja töötatud igale vajadusele lahendus. Mootorile mootoriõli, käigukastile transmissiooniõli jne. Kuigi kõigile autodele on paigaldatud vedelike ohtlikku taset näitavad indikaatortuled, märgatakse neid tihtipeale liiga hilja. Auto mootor käib keskmiselt ringi 3000 korda minutis. See teeb 50 korda sekundi jooksul. Kui Te oma käsi iga sekund 50 korda üksteise vastu hõõruksite tekiksid marrastused ehk kulumine väga kiiresti. Põhjuseks on määrdeaine puudumine. Seega võite ette kujutada, mis juhtuks Teie sõidumasina mootori ja muude liikuvate osadega, kui määrdeained puuduksid. Kuid määrdeained pole ainsad tähtsad vedelikud Teie autos. Ohuolukorras võib jahutusvedelikul, pidurivedelikul ja ka aknapesuvedelikul olla sama suur roll Teie ohutuses. Nende vedelike tähtust pikemalt põhjendada oleks liig, seega vaatame kuidas nende taset kontrollida ning vältida nende puudulikkusest tulenevaid ohte.

Õli kontrollimine

Õli kontrollimine on üks lihtsamaid autohoolduse osi. Samas on tegemist, nagu eelnevalt mainitud, ühe tähtsamaga. Töö käik näeb välja järgmine:

Õlitase peab jääma vardal märgitud maksimumi ja miinimumi vahele. Kui tase on madalam, lisage umbes 0,5L õli ning kontrollige minuti pärast. Kui olukord ei parane, lisage veel sama palju õli. Juhul kui probleem ei lahene, pöörduge spetsialisti poole. Õli „üledoos“ võib mootoris põhjustada muid probleeme – olge ettevaatlik!

Pidurivedeliku kontrollimine

Kuna pidurisüsteem on suletud süsteem ja vedeliku kadu ei saa olla tingitud selle aurustumisest siis olukorras, kus Teie sõiduki pidurivedeliku tase on langenud tasub kahtlustada süsteemi leket. Pidurivedeliku taset on tänapäevastes autodes võimalik kontrollida pidurivõimendi lähedal asuvast plastmassanumast, mille korgil on „(O)“ kujuline märk. Kui Te seda ise ei leia, saate selle kohta infot sõiduki kasutusjuhendist.  Kontroll näeb välja järgmine:

Kui vedeliku lisamisel tase ei muutu, konsulteerige pädeva spetsialistiga või pöörduge lähimasse hooldusesse.

Jahutusvedeliku kontrollimine

Jahutusvedeliku kohta võite täpsemalt lugeda Jahutusvedeliku vahetamine ja Sõiduki mootori ülekuumenemise põhjused. Kuna mootori jahutusvedeliku tasemest sõltub otseselt mootori temperatuur ja selle kõikumine siis on soovitatav seda kontrollida kord kuus ja pikemate reiside eel. Jahutusvedeliku kontrollimine näeb välja järgmine:

Jahutusvedeliku kontrollimine võib Teid säästa paljudest kulukatest probleemidest, seega on soovitatav seda kontrollida vähemalt kord kuus, pikemate reiside eel ning süsteemi rikke kahtluse korral.

Aknapesu vahendi kontroll ja lisamine

Aknapesu vahend ei ole kindlasti miski, mille puudumine toob ilmtingimata kaasa probleemseid tagajärgi. Sellest hoolimata võib selle puudumine osutuda nähtavust piiravaks ning sellest tulenevalt ka ohtlikuks nii Teile kui kaasliiklejatele. Kuigi selle kontrollimiseks pole autodele lisatud mõõtriistu ega mõõdikuid, võivad mõned masinad vedeliku madalast tasemest indikaatortulega armatuurlaual märku anda. Selle kontrollimine ka ilma indikaatortuledeta on lihtne(vahendi piserdamise käsu andes pritsmehhanismile ei piserdu klaasile piisavalt vahendit), lisamine odav ning tulemust näete koheselt.

Suurematel sõidukitel(džiipidel ja bussidel) võib olla sõiduki tagaosas ka lisapaak tagumise akna pesumehhanismi toiteks.

Kokkuvõte

Eelpool mainitud vedelikud mängivad olulist rolli Teie sõiduki muretus töös. Kuna nende puudulikkuse poolt põhjustatud tagajärjed võivad olla väga kulukad ning kohati Teile ohtlikud siis soovitame kõiki mainitud vedelikke kontrollida kord kuus. Teie ohutus sõltub ka Teie sõiduki rahulolust.

Joomla SEF URLs by Artio